Anbefal et wifi relæ / automatafbryder

Min elektriker kan ikke hjælpe mig med klart svar ift anbefaling af en automatsikring på 16a (til brug for vvb elpatron) med wifi styring uden tilkøb af hub eller abonoment. Helst i 2 modul størrelse.

Så nu prøver jeg herinde. Wifi modulet skal bruges til enkelt at styre vvb strømforbrug henover de lunere måneder, hvor pilleovnen er slukket, og hvor jeg kun vil varme vand i de billige perioder. Plus bruges til at tænde for vvb hvis elpriserne er under pilleovnens udgift i vintermånederne.

Jeg skal alligevel renovere bryggers, så at få trukket nyt kabel hen til vvb er intet problem. Problemet er mest at finde det rette wifi modul så jeg ikke får endnu en hub til samlingen (vi har pt hue, Ikea, aqara, Velux hubs…)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det noget i den stil, du søger? Det viste relæ kan styre en kontaktor til at tænde og slukke for forsyningen til varmtvandsbeholderen.
Du skal selvfølgelig have en automatsikring som gruppeafbryder og som nævnt en kontaktor styret af wifirelæet.
WIFI relæ

fase
S. Fabrin skrev den 14-11-2024 08:47:59

Er det noget i den stil, du søger? Det viste relæ kan styre en kontaktor til at tænde og slukke for forsyningen til varmtvandsbeholderen.
Du skal selvfølgelig have en automatsikring som gruppeafbryder og som nævnt en kontaktor styret af wifirelæet.
WIFI relæ

Måske. Men min vvb yder 3.8kw så det viste relæ bliver for klejnt til det. Som jeg forstår linket er max 2.3kw?

Nok mere sådant et jeg mangler: https://www.plusled.dk/sonoff-pow-elite-wifi-switch-wifi-energimaaler-20a-powr320d-7959/?gad_source=1&gbraid=0AAAAADOkP8kqZ8VIBTgCuH7mvGFR4UCBb&gclid=CjwKCAiA3Na5BhAZEiwAzrfagMGB9qR0TFE4I68jq650FKX0dOZKQNpHiCqIuuUjO33JoX4pENsrphoChkcQAvD_BwE
HrT skrev den 14-11-2024 12:24:18

WIFI relæ

Måske. Men min vvb yder 3.8kw så det viste relæ bliver for klejnt til det. Som jeg forstår linket er max 2.3kw?

Jeg skriver, at du skal bruge wifi relæet til at styre en kontaktor. 

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 14-11-2024 13:23:04

HrT skrev den 14-11-2024 12:24:18

WIFI relæ

Jeg skriver, at du skal bruge wifi relæet til at styre en kontaktor. 

Doh, jeg læste det som kontakter. Sorry, men tænker det må elektrikeren vide hvordan virker. 

Kan se sonos virker med hue, så der sparer jeg en masse besvær med ekstra hub osv
jenshøj skrev den 14-11-2024 12:45:07

Shelly har en del din-monterbart både til 1 og 3 faser:
https://www.shelly.com/collections/smart-professional-devices

Går ud fra du selv har styr på hvordan du vil styre det i forhold til el-priser osv. En af fordelene ved shelly er at det er rimeligt åbent, og understøttet af diverse platforme.

Jeg orker ikke pris api, så går blot efter tarif mv om sommeren og så mere manuelt om vinteren (få gange det er relevant).

Umiddelbart ligner det at der kan installeres et sådant relæ i selve stikkontakten. Det må elektrikeren vide. Jeg vil bare undgå flere apps og hubs at holde styr på og undgå at gøre jagten på en lille besparelse farlig dyr. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis