Tråden er låst

Och kommer min nuvarande elinstallation att klara av den extra belastningen?

Jag har länge funderat på att installera en laddbox hemma, särskilt efter att ha börjat köra elbil. Men jag är osäker på om det är en smart investering på lång sikt. Visst, att kunna ladda på egen uppfart verkar bekvämt, men är det verkligen så mycket billigare än att ladda på offentliga stationer? Och kommer min nuvarande elinstallation att klara av den extra belastningen? Det känns som mycket att tänka på.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stadig handelsafd.?
Du må hoste op med flere detaljer for at få et brugbart svar.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Bor du i DK?

Hjemmeladning er sundest for batteriet, lynladning slider.

Om det er billigere, kommer jo an på hvad du betaler for strøm. Det kan vi jo kun gætte på.

Elektronikteknikeren
Jeg har aldrig set en lynladning løsning, der var billigere end at lade hjemme*. Desuden er det en af fordelene ved elbil, at man kun skal bruge tid på "tankning" på langture.

For de fleste ville en aftale om afgiftsrefusion fra ens eget elselskab give den billigste ladning.

*) Gamle Teslaer kan lynlade gratis, det kan selvfølgelig ikke blive billigere hjemme.
GodeVen skrev den 13-11-2024 15:08:05

Jeg har aldrig set en lynladning løsning, der var billigere end at lade hjemme*. Desuden er det en af fordelene ved elbil, at man kun skal bruge tid på "tankning" på langture.

For de fleste ville en aftale om afgiftsrefusion fra ens eget elselskab give den billigste ladning.

*) Gamle Teslaer kan lynlade gratis, det kan selvfølgelig ikke blive billigere hjemme.

Du kan da købe et Tesla abonnement der koster 799,-/md. Jo mere strøm du aftager jo billigere bliver det altså pr kwh. Kan derved blive billigste løsning.

PS Der kan komme et energitillæg oveni.

799 kr pr måned er mange penge for abonnement. Jeg betaler 59 kr ved mit energiselskab for at få afgiften tilbage. Som elpriserne er lige nu, skal jeg på næsten 3000 km om måneden, før det koster 800 kr.  
JohnLarsen skrev den 12-11-2024 21:30:51

Stadig handelsafd.?
Du må hoste op med flere detaljer for at få et brugbart svar.

Det kommer jo an på hvad bilen kan trække fra systemet under ladning. 

Bilmodel, Max ladekapacitet i din installation(nu eller efter udvidelse). Ellers kan både svar ja hhv nej være korrekte.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis