For meget udhus - byggetilladelse?

Hej,

Mine forældre bor i et hus fra 1960'erne. Inden de overtog huset, er der opført carport, værksted og brændeskur.

Kommunen har nu vha. luftfotos fundet ud af, at udhusene dækker et samlet areal på 57 m2, og det kræver så en byggetilladelse (fordi udhusene overstiger 50 m2).

Det fører jo en masse dokumentationsarbejde med sig, så spørgsmålet er, om vi skal vælte brændeskuret (10 m2), eller om vi kan sjusse os frem til et areal på under 50m2 og bare rette det i BBR?

Hvad ville kloge gør-det-selv-folk gøre?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville først måle det hele op, det er det udvendige mål op bygningerne der tæller, tagudhænget regnes ikke med.
(medmindre udhænget er en decideret overdækning, mener man acceptere op til 75 cm udhæng)

Er der stadig for meget bebyggelse, ville jeg registre alt undtagen brændeskuret, som i så må rive ned hvis det forlanges..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak - og så lade helt være med at lave en byggesag på bygogmiljø - og bare ændre opgivelserne på BBR.dk? 

Og hvis der så stadig er over 50m2, så vælte brændeskuret, eller evt. gøre det mindre, hvis det er muligt at ombygge det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis