Opvaskemaskine fortsat fejl e24/15/01

(Siemens SN65TN090SK)

Min Siemens opvaskemaskine har nogen tid gentaget en række fejlmeddelelser e24 (som regel noget snavs i filter eller ved pumpen), e15 (advarsel mod vand i maskinen, risiko for utæthed) eller en gang e01 (kan være defekt niveaukontrol). 
Jeg har haft renset filter, pumpe, slanger, sikret at slangerne ikke er blokerede samt monteret effektivt, efterset for evt vand i bunden og evt utætheder - og har desuden skiftet afløbspumpen, som forsøg på at løse det. Indimellem virker den igen en enkelt gang, men ender med fejl e24 eller e15 igen. I starten kunne man godt sætte et skylleprogram igang først og så først derefter gennemføre en vask. Men ofte med fejlmeddelelse bagefter igen. 
Der er IKKE utæthed/vand udenfor 'kammeret' og ikke nogen umiddelbart synlige fejl.
Jeg overvejer, om jeg skal prøve at skifte niveaukontrol eller om der noget andet sensor, der driller. 
Der er vand i beholderen/plastic-sidepanelet i siden af maskinen (se billede) - jeg tænker at det burde være løbet ud, men kan ikke gennemskue hvorfor det så ikke er det. 

Nogle input til dette inden jeg køber mig fattig i reservedele eller giver op?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis