Asko opvaskemaskine tager ikke vand ind

Hej kloge forum 

Asko opvaskemaskine (se billede vedr. model) melder f12 ca 45 sek efter programstart. Ingen vand i bundkaret.
Problemet opstod pludseligt uden forvarsel. Maskinen har ellers fungeret upåklageligt i årevis. 
F12 betyder fejl ifm vandindtaget. Jeg har skiftet magnetventilen. Der lå pænt meget kalk ved den gamle. Men maskinen melder stadig f12 efter ca 45 sek. Nettoparts foreslår udskiftning af niveaukontrol som det næste. En ny niveaukontrol koster ca 500 kr + mere arbejde. Er det vejen at gå? Eller har I kloge mennesker andre forslag?
På forhånd tak.
Mvh Christel
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
https://www.nettoparts.dk/shop/diy-fejlkode-opvaskemaskine-asko-f12-18722s1.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI4c2iq5ffiQMViqpmAh2PXiSrEAAYASAAEgKsXPD_BwE&CookieConsentChanged=1
Blokering af si ved vandtilførsel kan f.eks. forekomme hvis der har været arbejdet på tilførselsrørene, på gaden eller i boligen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svarene.
De giver mig desværre ikke rigtig mere at arbejde med, end jeg allerede selv var kommet frem til jf. mit opslag.
Mvh
Hvor gammel er opvaskemaskinen, (du skrev årevis)?
Måske bliver det billigste at købe en ny.
Jeg troede, vores side her hed 'Lav det selv' og ikke 'Køb nyt selv'? 😆😆
Annonce
Catwoman skrev den 16-11-2024 20:24:26

Jeg troede, vores side her hed 'Lav det selv' og ikke 'Køb nyt selv'? 😆😆

Catwoman skrev den 11-11-2024 00:30:18.... Jeg har skiftet magnetventilen.  ... Nettoparts foreslår udskiftning af niveaukontrol som det næste. En ny niveaukontrol koster ca 500 kr + mere arbejde. Er det vejen at gå? Eller har I kloge mennesker andre forslag?---

Intentionen med mit svar var, at du skulle afgøre, om du ville blive ved med at ofre penge på en gammel opvaskemaskine, fordi hvis en ny niveaukontrol heller ikke afhjælper dit problem, er det næste vel et nyt styreprint! 

Hey catwomen

Jeg står nemlig med samme problem og har skiftet magnet ventilen men dette har ikke løst problemet

Hvad har du gjort ?

problemet er man søger efter fejlen i blinde, så skifter man en del  500 kr det virker ikke så prøver man noget andet det virker heller ikke og det løber altså hurtig op.

en ny bosch opvasker fåes for 2800 fra ny så det skal man lige tage med i overvejelserne og så alder på den gamle
Hej Hds og co

Det viste sig at være sidekammeret på maskinen, der var stoppet til med kalk. Og det kan man se med det blotte øje. Ikke helt nemt at afmontere, men det lykkedes til sidst vha you tube videoer og en fagmands hjælp. Og så var det bare at afkalke sidekammeret med eddikesyre i nogle timer og samle det hele igen. Og maskinen har kørt lystigt lige siden. Vi tager 10 år mere 😁

Venligst, C
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis