Hej gode mennesker.
Familien og jeg har en stor sø i haven, samtidig ønsker min kone et kontor på vores område, så hun ikke er i huset mens hun er på arbejde.
Derfor er jeg gået i gang med at tegne på livet løs til en byggetilladelse, men jeg knokler lidt med funderingen.
Bygningen skal stå tæt nok på søen til at man ikke skal grave mere end 30cm så står der vand. Hvis det var erhverv ville jeg have tænkt nogle dybe funderingspæle, men da jeg ikke har en rammemaskine (den er selvfølgelig på ønskelisten😉), må fantasien til. Og en diy løsning kender jeg ikke.
Tænker det skal kunne holde ca 20m2 hus med en del vinduer. Da det ligger lavt i området og med en masse træer er der ikke meget vindpåvirkning. Det skal løftes 1 meter over niveau, da den højeste vandstand er ca 50cm over niveau inden søen render til andre områder.
Et randfundament ser jeg ikke giver mening da vand ville være umuligt at holde væk.
Jeg kan ikke støbe punktfundament, medmindre jeg kan finde en Beton til det. (Hvilket jeg endnu ikke har)
Så skulle man forsøge på bedste vis at støbe/købe nogle søjler, som derefter forsøges graves ned (et stort pælebor eller lignende)
Træ bliver det ikke.
En husbåd løsning så slipper man også for en oversvømmelse, medmindre den tipper, men aner intet om både.
Kender i nogle løsninger som er anvendelige her?