Verner Panton ophæng

Inden jeg kaster denne nye lampe retur til forhandler, vil jeg lige høre om jeg er helt skævt på den.

1. Manualen viser ikke sådan som ophænget reelt er. 
2. Manualen angiver ikke hvordan man forkorter ledningen.
3. Som angivet i manualen vil lampen hænge med hele sin vægt i de 2 baldakin side skruer som ikke er konstrueret til vægt men blot at holde baldakin kosmetisk på plads.
4. Det som jeg vil mene er en bære wire, bruges til at jorde med istedet....

Hvad har jeg misforstået?

På forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Manualen viser ikke sådan som ophænget reelt er. 
2. Manualen angiver ikke hvordan man forkorter ledningen.
3. Som angivet i manualen vil lampen hænge med hele sin vægt i de 2 baldakin side skruer som ikke er konstrueret til vægt men blot at holde baldakin kosmetisk på plads.
4. Det som jeg vil mene er en bære wire, bruges til at jorde med i stedet....

1. Du kikker bare på tegningerne.
2. Ledningen afkortes, når wiren er afkortet til den ønskede længde passende til ophængshøjden. Det er wiren, der bærer lampen.
3. Lampen hænger i baldakinen, som det er vist på tegningen. Wiren bliver også aflastet i baldakinen med mindre du aflaster i loftet.
4. Wiren er bærewire til lampen. Den bruges også som jordledning. Men du behøver ikke at forbinde til jord. Det er krav i andre lande.
Du har ikke oplyst om lampen skal monteres på et lampested. Skal den det er måden en lidt anden.

fase
De 2 skruer i siden kan holde til ret meget vægt. For at det skal gå galt skal skruer "klippes over" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 09-11-2024 17:06:39

De 2 skruer i siden kan holde til ret meget vægt. For at det skal gå galt skal skruer "klippes over" 

Og det kræver en høj belastning. Større end lampens vægt.

fase
Tak for tilbagemeldingerne!
Syntes at det er uhensigtsmæssigt at manualen ikke viser det rigtigt. Og at der ikke står mere om at forkorte ledningen, da de fleste er nødt til dette. Og det er ret omfattende at udføre.... Tror mange må ty til en professionel for denne model. Baldakinen skal splittes helt ad, jord forbindelserne kappes og genetableres med en klemsko når afkortet. 
Og for at wirelåsen har en effekt, skal den sidde helt nede ved udgangen. Ellers er det alligevel den udvendigt aflastning der bær lampen ved tryk på lednings kappen, og ikke stål wiren...
Ærligt talt en skidt manual og dårligt designet ophæng, efter min mening.
Men flot lampe ellers!😅
Jeg synes manualen er ret entydig, men det kommer jo an på hvilke forudsætninger man kommer med. 
Jeg er nok den type som kun læser manualer når ting er ved at gå galt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis