Isolere krybe kælder uden trækonstruktion

Hej. Jeg prøver igen. Har lavet et andet indlæg, men det blev for langt og rodet.

Er der nogen, der kan fortælle om det kan give mening at efterisolere en kælder, der IKKE har en konstruktion i træ?
De forbehold jeg har læst mig til omhandler råd og svamp. I mit tilfælde har jeg ca. 110cm fra bund til undersiden af et dæk bestående af 10cm leca-beton. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker du på at "kravle derind" og hænge isolering op under dækket ?
Eller vil du fylde hele krybekælderen op ?

Hvis du vil fylde krybekælderen op, kunne leca være en mulighed, ikke super isolerende, men med 110 cm, sikkert ganske ok.
Leca er jo kabilarbrydende, og hvis der er behov vil du kunne lave Radon sug i leca'en

Vi prøver igen, i morgen --
Begge dele kunne være en mulighed. Der hænger i forvejen batts, men der er ikke nok.
Jeg overvejer gulvvarme, så der skal også være en del isolering så varmen ikke bare fiser ned.

Jeg tænker bare om leca synker sammen, og man derved mister effekten?
Vores hus havde oprindelig 5-10 cm isolering under trægulvet og krybekælder på ca. 1 meter på leca-blokke.
Prøvede at isolere nedefra ved først at sætte søm op på træbjælkerne som lå på Lecablokkene - og dernæst hænge 10 cm rockwool bats op under gulvet med ståltråd.
Vinteren efter kunne jeg ikke rigtig mærke nogen forskel, desværre.

Endte med at rive hele gulvet op og fik lagt sand+sundolit+rionet+gulvarmeslanger og 12-15 cm beton. I dag er jeg rigtig glad for at vi nu har gulvvarme og varmepumpe. Gulvvarme giver en fantastisk komfort.
Jeg har også en del af huset, hvor der er 10cm isolering under trægulvet, men jeg synes det bliver en anelser fodkoldt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis