Rosette?

Jeg er flyttet i hus og da jeg så det med ejendomsmægleren sagde han at det her var en super smart ny form for rosette. Der er ingen jeg kender der ved hvordan det fungerer, så jeg tænkte at nogen herinde kan forklare mig det. Hvis det er en rosette, hvordan kobler jeg så en lampe til? Jeg kender kun gamle standard rosetter
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nu ikke en ny opfindelse, men du kan eks. købe løse stik her ​LINK​​​

Den skal sættes op i udtaget, og lige drejes lidt, så låser den, så man også kan hænge en lampe op direkte i den. (på max 5 kg)

Vi prøver igen, i morgen --
Tusinde tak 🙏🙏synes det lignede et gammelt tlf stik og det er det næsten 😊 så altså en stikdåse i loftet og ikke en rosette 
Det er egentligt lidt smart. Man monterer lampestikket på ledningen, hvorefter stikket monteres i loftudtaget (rosetten). Stikket skal så lige drejes lidt, så det låser sig fast.
Monteringen af stikket kan f.eks. foregå i sofaen, og ikke på en stige.

Søren O
Så et spørgsmål til. De står at det er til jord, er det ikke noget med at man ikke må sætte noget uden jord feks en lampe til et stik med jord? Som du kan høre er jeg ikke særlig erfaren i derfor el 
Du må gerne bruge et jordstik selv om der ikke er nogen jordledning til din lampe. 

Søren O
Annonce
Tak 😊 ​
Om det er smart er en smags sag. Men det er da nemt at tage lamper ned ved rengøring f.eks. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis