Vindforankring i carport

Vi er ved at renovere carport, og min overbo og jeg taler om behovet for vindforankring. Vi sætter ståltag og lodrette lister af egetræ på siden.

Har vi brug for vindgitterbånd diagonalt eller andre måder at sikre konstruktionen mod blæst?

Mvh Asger, Amager
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan er den gjort fast i moder jord, og med hvad?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Stolperne står i stolpesko som er støbt i beton. Jeg er med på at sikre taget med gitterbånd, men jeg synes at det bliver grimt med stålbånd på siderne. Prøver derfor at finde ud af om det er strengt nødvendigt. ​
Vindtræksbånd i taget forhindrer ikke siderne i at kunne vælte sideværts, så der skal være noget på skrå i alle sider så der dannes nogle trekanter. Eg et stykke på skrå mellem stolper og rem i alle hjørner. 
Det kan sagtens være noget træ i samme dimension som det andet og det kan så males sort som resten.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

En skrå lægte eller reglar som lige passer ind i feltet for oven lige foran trailer vil støtte den væg. Væggen vinkelret på får samme længde skråstiver, så er væggen ud imod hækken sikret. Så er der øverste felt lige ved bilen, og tilsyneladende en væg som går vinkelret ud i haven. Her er der også mulighed for en skråstiver i et felt.
Hvis du havde monteret det fra starten, så var der ingen der ville sige at det er grimt. 
Hvad med den beklædning du omtaler. Er der plads til at skjule skråstivere der? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Der skal være skråstiver i alle 3 sider, da det ellers vil kune dreje i søjleskoen og huset vælte.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også