Rense kælderafløb + omfangsdræn

Hejsa - to næsten relaterede spørgsmål. 
Kælderafløb: Jeg har opdaget at et gulvafløb i kælderen kan "tvinges" til at løbe over ved at kører en vandhane på max skrue i længere end 1 minut. Jeg har renset op hvad jeg kan se, men forsnævringen ligger længere væk end jeg kan se. Tanker til hvordan man mekanisk ville forsøge at rense sådan en fætter? Jeg overvejer at købe et inspektionskamera, kan se der er nogle råd til det her på sitet. 

Omfangsdræn: På nordsiden af huset, angivet byggesagsdokumentet fra 1965 at der er dræn. Er det noget man kan rense, tror I? Hvad leder man efter i forbindelse med at få adgang til at spule det?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ud og kigge i de brønde der er vist på tegningen.
Måske skal de renses og muligvis kan man komme til at spule ind til afløbet og måske også drænene.

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 07-11-2024 07:48:52

Du skal ud og kigge i de brønde der er vist på tegningen.
Måske skal de renses og muligvis kan man komme til at spule ind til afløbet og måske også drænene.

Tak for input - er spuling noget man kan med højtryksrenser eller skal der professionelt udstyr til? Prøver at tage et kig ude og smider nogle billeder op, hvis i tvivl

Hvis du har højtryksrenser kan man tilkøbe en rørrenser, det kan løsne og fjerne det mest gængse forstoppelse, kan godt være et billigt quickfix inden slamsugeren til 1500/time bliver kaldt ud.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis