Lukning af gas fra hovedhanen

Hej

Jeg vil gerne lukke for gassen fordi jeg er i tvivl om vi har et gas læk. Er den en der kan fortælle mig hvilken en der er hovedhanen ?

Tak på forhånd ! 

Vh kevin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad står der på ventilerne med gult håndtag ?

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns

Tak for svar :)

Sender lige billed af tekst. 
i bunden af gas kedlen hvor rør er tilsluttet står der normalt hvad rørene er med markering.

kan der ikke slukkes ude ved gas måleren hvor gas kommer ind i huset mm der også er gas komfur koblet på.

Hvis du har mistanke om udslip er det nok en god ide med en gas detektor i huset https://dk.grandado.com/products/tradlos-gasdetektor-kuliltesensor-hojfolsom-lcd-co-detektor-til-hjemmesikkerhed?variant=UHJvZHVjdFZhcmlhbnQ6Mjg0NDYwNzc2&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIq7PbyZDDiQMVk80WBR1i6jj7EAQYBCABEgKr9vD_BwE
Har du ikke et “gasskab” siddende på ydermuren af din bolig? Der sidder hovedhanen. ​

Søren O
Den øverste gul ventil lukker for gassen til fyret, men det er bedre at lukke foran gasmåleren.
Narturgas er iøvrigt tilsat et sporstof som gør man ikke er i tvivl hvis der er en utæthed.

Selvbygger med stort S. 
Du åbner gasmåleren udenfor med en trekantnøgle - og derefter løfter man forlåget lodret op. Herunder er der en lille sort kugleventil som lukker for gas ind til gasmåleren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis