Hej LDS
Jeg er ved at bygge en ridebane hvor det nederste lag består af knuste murbrokker og er snart færdig med at rette det af (der skal efterfølgende stenmel og til sidst noget fibersand ovenpå)
Jeg har fået at vide at jeg bør tromle murbrokkerne inden jeg lægger stenmel ud og er blevet foreslået en 1,5T tromle (vistnok med vibrator) - noget lignende den her
https://www.gsv.dk/produkter/let-anlaeg/tromler/tromle-15-t/Har samtidig fået at vide at det er noget med at finde en balance hvor materialet bliver fast og glat i overfladen, men uden at det bliver slået så hårdt sammen at den drænende effekt forsvinder.
Mit spørgsmål er så om jeg kan opnå samme resultat med en pladevibrator? Og i så fald hvilken størrelse?
Jeg er med på at det tager meget længere tid med en pladevibrator, men så kunne jeg jo købe en som også kan bruges til fremtidige projekter i stedet for at skulle leje en tromle. Tromlen bliver, inkl transport frem og tilbage, ca 2 x 3000kr = 6000kr da både murbrokker og senere stenmel skal tromles.
På forhånd tak for input :-)