Væg med puds og strå - fjerne eller montere fermacell plader udenpå?

Hej folkens
Jeg skal til at lave badeværelse i et hus med vægge af puds og strå. Jeg havde tænkt mig at beklæde hele rummet med fermacell-plader (15mm), men er nu kommet i tvivl om det er bedst at fjerne den gamle vægbeklædning med puds og strå? Som jeg ser det kan jeg enten skrue fermacell-pladerne på, udenpå strå og puds, eller jeg kan fjerne det så jeg kommer helt ind til brædderne/murstenene (den ene væg er en ydervæg). 
Hvad vil I anbefale? Umiddelbart hælder jeg mest til at skrue fermacellpladerne udenpå det gamle puds, da jeg ikke er helt sikker på hvad jeg vinder, ved at fjerne det, udover få centimer og en masse slæbearbejde + støv. 
Mange hilsner fra Peter
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville også skrue fermacel uden på pudslaget i det man kalder spanske vægge, hvis ikke der er andre hensyn. Det kunne være isolering
Der kan blive enkelte steder hvor du er nødt til at save større huller i puds/brædder, så f.eks. dåser til stikkontakt og dåser til pex rørene kan monteres på en hensigtsmæssig måde. Men det betyder heller ikke noget ved fermacel. 
Du bør vælge dem med limkant og så lime dem sammen. 
Der kan blive nogle opgaver med at få isoleret som det er krævet, men den del oplyser du ikke noget om. 
Så det er enten uden på pudslaget Eller helt væk med både puds og brædder og så bygge ny forskalling så der bliver plads til isolering.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også