Puds af sokkel

Hej,
Jeg håber der er nogen her der kan give mig et godt råd. Jeg har et hus fra 1923, hvor jeg skal igang med at pudse sokkel, da den er malet med en plasticmaling. Huset er en "klassisk" murermester villa, hvor både sokkel og facade er pudset. Sokkelen er høj, og måler ca. 1.15m fra jordoverfladen og op.

Fundamentet på huset virker til at være lavet af en form for slaggebeton, som består af cement, sand/grus og sten, men hvor der på ydersiden er et hårdt lag cement eller beton på hele sokkelen.

Mit spørgsmål går på, hvilken puds eller mørtel jeg bør anvende til at pudse sokkelen op med. Se billedet vedhæftet. Det er den grå overflade jeg tænker, skal være bund for den nye puds.

Konkret overvejer jeg en Durapuds 615 som er cementbaseret, dog skulle den være diffusionsåben, da overfladen (grå) virker meget hård og tæt. Jeg kan ikke gennemskue om jeg bør bruge en kalkbaseret puds i stedet for - det kunne være en Kalk Juramørtel 100/400.

Mit andet spørgsmål går på om jeg bør lave et pudslag hvori jeg ligger armeringsnet ind og så slutpudser oven på dette? Nogen der har en kvalificeret mening om dette?

På forhånd tak!
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også