Undgå knirkende badeværelsesgulv på bjælkelag

Jeg er i gang med at at lave nyt badeværelse og gulvvarme på hele stue etagen. Jeg skal til at sætte tværbjælker på bjælkelaget for at sikre alt er i samme niveau og så sørge for at have en CC afstand på 300mm. Min originale tanke var at skrue 3 skruer skråt ind i hver ende, men jeg er bange for at det kan komme til at knirke hvilket ikke er særligt fedt på en badeværelse.

Resten af opbygningen vil være

Flise
Fliseklæb
Lip vs 30 vådrumsmembran
12,5mm fermacell fibergips
gulvpap
Varmefordelingsplade (med 16mm gulvvarmeslange)
Sporplade (limet sammen og skruet fast til ​tværgående bjælker)
Tværgående bjælker
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fermacell fibergips er desværre ikke godkendt til gulv i badeværelse. Knauf gulvgips har tidligere været godkendt men de har ikke vedligeholdt godkendelsen.
Når belægning skal være klinker er det (udover beton/svalehaleplade) vidst kun de cementbaserede plader ala powerpanel der er godkendt. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 30-10-2024 09:53:30

Fermacell fibergips er desværre ikke godkendt til gulv i badeværelse. Knauf gulvgips har tidligere været godkendt men de har ikke vedligeholdt godkendelsen.
Når belægning skal være klinker er det (udover beton/svalehaleplade) vidst kun de cementbaserede plader ala powerpanel der er godkendt.

/BOFH 

Hej igen

Dette er blot hvis andre skulle komme forbi og læse, så er det faktisk fuldt MK godkendt at bruge fermacell fibergips. Det er dog DLH der har MK godkendelsen på hele konstruktionen hvori fibergips er inkluderet.
https://dlh.com/wp-content/uploads/2022/06/202205161445.pdf

God info! Dejligt at nogen har taget handsken op efter Knauf smed løsningen i skralderen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis