Kip relæ med timer sluk

Jeg kunne godt tænke mig at lave en belysningsløsning hvor jeg har fjedertryk flere steder, så man kan tænde og slukke på de afbrydere. Men jeg kunne også godt tænke mig at hvis ingen slukker igen efter 3 timer så slukker systemet selv.

Jeg tænker det måske kan laves med et kip relæ og en multifunktions timer. Jeg har allerede timeren en DMB51CM24 men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal forbinde det.

Er der nogen der kender til et kiprelæ med timer eller kan lave et diagram over hvordan man kan få det til at funke med flere enheder?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du forbinder bare din timer, så den giver en impuls på samme måde som dine tryk. Timeren starter efter sidste impuls fra dine tryk. Du mangler at fortælle om du bruger et kiprelæ i forvejen, eller hvordan du tænder lyset.

fase
Altså timer tæller når lyset er tændt. Efter udløb af tid sender den en impuls på 1 sec. til kiprelæ.
Det er nok den funktion som heder blinkrelæ du skal bruge. Altså en meget asymetrisk blink relæ hvor du kun udnytter den sidste meget korte del. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Jeg har faktisk fundet et kiprelæ jeg tror kan det fra eltako, jeg tilføjer dog et almindeligt relæ da jeg nærmer mig grænsen på de 600w LED det kan klare. 

Eltako ESR12NP-230V+UC 
https://www.wattoo.dk/media/catalog/product_files/5467502832.pdf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis