Fyld til højt fundament

Hej Alle 

Jeg er ved at planlægge en tilbygning på mit eksisterende hus. Huset er med høj kælder og står på en grund der hælder. Mål fra terræn er 100 cm i det ene hjørne og 140 cm i det andet. 
Jeg har absolut intet behov for ekstra kælder, så jeg ønsker ikke at grave ud til den mens jeg er i gang med maskinen. 
Planen er at lave et rand fundament og bygge fundablokke op til ca gulv højde i eksisterende hus. 
Jeg vil lave et let terrændæk, altså ikke bruge et betondæk men i stedet lave en opbygning af trædefast isolering 300 mm og derpå lægge klimagulv med gulvarme. 

Mit hovedbrud går på : Hvad skal jeg bygge underlaget til terrændækket op af ? Bundsikringssand ? Stabil grus? en finere type grus ? knust beton ? 
Mulighederne er mange og penge er desværre en faktor. 

Håber i kan guide mig i en retning :-) 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
  Helt reel bør du udjævne grunden med fyldsand. Derefter grave din fundament ned i det. På den måde får du ikke nær så høj en sokkel. Det er det man på fagsprog kalder sandpude.
Under op fyldning skal det vibreres / stampes i lag afhængig af hvor kraftig materiel der bruges.
Hvis du vil støbe sokkel på 230 cm højde (90 plus 140 ) så skal det fyldes bagefter med fyldsand og stampes på samme måde.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis