Skur mellem gavl og skel (isoleret?) - er jeg helt gal på den?

Jeg har nedtaget gammelt opbevaringsskur, og skal sætte nyt op.
Det bliver på gavlen af vores hus m/valmet tag, og til skel.
Jeg har talt med naboen om, at der skal være minimalt udhæng
Jeg vil gerne lave det så jeg kan starte en varmekanon eller varmepumpe og en sjælden gang imellem arbejde i skuret om vinteren. Derfor vil jeg gerne isolere lidt.
Skuret bliver 480cm x 320cm Min grund skråner, og det kniber derfor med loftshøjden, Jeg har lagt fliser, hvorpå jeg lægger en værkstedsmåtte eller andet "blødt" underlag. De 3 vægge laves i 50x100mm, de beklædes indvendig med en krydsfiner, 100mm isolering, vindspærre, afstandsliste og fibercement-beklædning, fibercement sokkel, stående på 8 støbte sokkelfødder. +3 til carport.
16mm termotag på 50x120mm spær, adgang via en facadedør i begge ender.
Kan jeg lave afslutning af tag mod skel som på tegningen?
Er trædimensioner overdimensioneret?
Vil det kunne holde temp. på 15-18 grader?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
shogundk skrev den 27-10-2024 20:49:26

Vil det kunne holde temp. på 15-18 grader?

Ja hvis din varmepumpe kører og den har effekt nok. Resten af tiden vil temp være marginalt over udetemperatur.

Dine spær er lidt for små. Ved cc 60 skal du op i en 145mm før sagkundskaben siger god for det. 

https://palsgaardspaer.dk/wp-content/uploads/2023/06/Spaendviddetabel-Bjaelkespaer.pdf

Hvordan forhindres slagvand i at finde op under tagrenden - hvad holder vandet tilbage ved termopladernes afslutning under tagrenden?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for lynhurtigt svar.
selve termotaget lukkes med kraftig alu-tape, og en aluprofil lukker af mod huset.
Det er der oppe under husets tagrende det ofte regner ind når man laver terrasse og lign. på samme måde. 
Det mindste du skal er at pille tagrende af under arbejdet, og så klæbe en strimmel på. ​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, det er planen, det er stål+ tagrende som er limet sammen, ved du om de kan skilles ad evt. med varmepistol?
Du kan tage dem af i lange længder. Jeg har taget plast tagrende ned i et helt hus længde.
Træk den op af rendejern hele vejen. Binde reb fast ca. 1 m oppe på taget for hver 3-4 m, og træk den løse rende op at ligge på taget. Det kan gøres med 10 - 15 cm ad gangen  

Annonce
Ja :-) udfordringen med tagrenden er at huset har valmet tag, så tagrenden går omkring hjørnerne, men jeg kan måske løfte den så meget at jeg kan komme til, ellers må jeg skære 2 steder og lave samlinger.
Du kan da prøve om limen løsner sig med varmeblæser. De er meget sandsynlig. 
Det er nemmere at sætte sammen igen fremfor hvis du saver renden over. 

En lille husker 👍
Din varmekilde skal kunne tilsluttes en stikkontakt ellers anses det for at være en fast varmekilde/varmeinstallation og så skal mindstekrav for isolering overholdes 🙂 en varmepumpe er normalt en fast varmeinstallation, da denne ikke tilsluttes en stikkontakt.

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også