Fugt i forskalningen på badeværelset

Hej med jer.

Jeg er i gang med at renovere vores "nye" hus fra 1984. Det er en 1-plans villa med koldt uudnyttet loftrum, hvor der er isoleret med 200 mm mineraluld. For nogle dage siden fjernede jeg profil-loftet og den gamle alukraftdampspærre i mit badeværelse, fordi vi ønsker et gipsloft. Da jeg ville montere den nye dampspærre, opdager jeg, at nogle få af forskallingsbrædderne er fugtige i enderne, og samtidig er der også et meget lille område, hvor isoleringen er fugtig på undersiden, men ikke ovenpå. Rummet har været uden profil-loft og dampspærre i et par dage, og huset er endnu ikke opvarmet, så der kan være køligt i rummene.
Mit spørgsmål er, om det jeg oplever, er fugt fra den varme, der skabes i huset om dagen, og om jeg trygt kan sætte den nye dampspærre op og bare vente på, at vandet fordamper, eller om jeg bør skifte forskallingsbrædderne og finde årsagen.

Bonusinfo: Badeværelset er helt strippet for isolering i gulvet, da jeg har banket ned til råbetonen i forbindelse med renoveringen.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan roligt gå videre uden at skifte forskalling. Er der udluftnings kanal op, så vær omhuggelig der med dampspærre. Og undlad spot i den konstruktion. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også