Hej med jer.
Jeg er i gang med at renovere vores "nye" hus fra 1984. Det er en 1-plans villa med koldt uudnyttet loftrum, hvor der er isoleret med 200 mm mineraluld. For nogle dage siden fjernede jeg profil-loftet og den gamle alukraftdampspærre i mit badeværelse, fordi vi ønsker et gipsloft. Da jeg ville montere den nye dampspærre, opdager jeg, at nogle få af forskallingsbrædderne er fugtige i enderne, og samtidig er der også et meget lille område, hvor isoleringen er fugtig på undersiden, men ikke ovenpå. Rummet har været uden profil-loft og dampspærre i et par dage, og huset er endnu ikke opvarmet, så der kan være køligt i rummene.
Mit spørgsmål er, om det jeg oplever, er fugt fra den varme, der skabes i huset om dagen, og om jeg trygt kan sætte den nye dampspærre op og bare vente på, at vandet fordamper, eller om jeg bør skifte forskallingsbrædderne og finde årsagen.
Bonusinfo: Badeværelset er helt strippet for isolering i gulvet, da jeg har banket ned til råbetonen i forbindelse med renoveringen.