Kompakt vandlås til badeværelse for at undgå udskæring i skuffen

Hej GDS,

Jeg har købt nyt møbel og håndvask til vores badeværelse. Jeg har forsøgt at undgå udskæring i øverste skuffe i møblet ved at købe en kompakt vandlås:
https://shop.marmorline.dk/products/vandlas-kompakt-hvid-plast?_pos=1&_sid=b51bef114&_ss=r&variant=47789036110170

Jeg havde fejlvurderet størrelsen af popup-ventil og overløbstilslutning så den samlede højde er lige 3mm for høj/stor til at kunne være der. Dvs. at jeg godt kan lukke skuffen men vandlåsen 'slæber' hen over bunden i skuffen og der dannes lidt kondens som ligger på bunden af skuffen.

Er der nogen der kender til en endnu mere kompakt vandås? Jeg vil helst ikke skulle skære i bunden af skuffen med mindre der ikke er andre muligheder.

Jeg kan ikke finde størrelsen på denne: https://www.wattoo.dk/purus-pp-bundventil-1-1-2x40mm-til-handvask-750475040-1 
Er der nogen der kender den?

Der er kun nogle få centimeter mellem væg og bagenden af skuffen så der kan jeg heller ikke gemme ret meget.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med gevindet på din pop-up ventil. Er det ikke så langt at det kan gøres 3-5 mm kortere?

Søren O
Vildt gæt, men kan du ikke lægge en 3mm plastliste mellem vask og skab?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Søren O skrev den 27-10-2024 17:51:14

Hvad med gevindet på din pop-up ventil. Er det ikke så langt at det kan gøres 3-5 mm kortere?

Ikke umiddelbart. Jeg kan ikke se noget frit gevind der kan forkortes.

JohnLarsen skrev den 27-10-2024 18:18:07

Vildt gæt, men kan du ikke lægge en 3mm plastliste mellem vask og skab?

Det er faktisk ikke nogen dum ide, men det vil kræve lidt arbejde. 

Jeg fik fuget vasken inden jeg så problematikken med skuffen. Vasken er en bordplade og vask i et og vejer nok ca. 30kg. Siderne er lamineret træ. Har du et forslag til materiale til denne plastliste?

Jeg vil stadig tænke en mindre vandlås ville være at foretrække men den løsning her tager jeg med i overvejelserne  

Hvad med denne? Godt nok 4,5 mm tyk?

Annonce
Nu kan man jo ikke se hvor afgangen fra vandlåsen fører hen, men hvis der er adgang/plads lidt længere henne/nede på røret kan vandlåsen måske sidde der i stedet for umiddelbart på vasken?

JohnLarsen skrev den 27-10-2024 18:55:36

Hvad med denne? Godt nok 4,5 mm tyk?

Mange tak. Jeg tror ikke det vil gøre noget skidt at der lige er en millimeter mellem vandlås og skuffe-bund.

Som sagt vil jeg foretrække en anden vandlås da det nok har en højere wife-acceptance-factor end hvis hendes nye vask skal have en synlig liste.

Hvad er anvisning fra dem der laver møblet ​- det kan vel ikke være en ukendt udfordring for dem at der skal være plads til en vandlås?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 27-10-2024 21:22:48

Hvad er anvisning fra dem der laver møblet - det kan vel ikke være en ukendt udfordring for dem at der skal være plads til en vandlås?

/BOFH 

Det er købt hos Kitchn.dk og de sælger deres møbler med en kæmpe udskæring i øverste skuffe. Jeg fik dem til at skifte øverste skuffe (med udskæring) ud med en almindelig skuffe uden udskæring.

De kendte ikke til andre der har forsøgt at undgå en udskæring men jeg gav det et forsøg alligevel. Jeg havde regnet/estimeret mig frem til at der skulle være lidt luft mellem vandlås og skuffebund men det holdt ikke.

Jeg er parat til at lave udskæringen, hvis det er nødvendigt, men nu er jeg SÅ tæt på og det vil bare se meget bedre ud uden den udskæring!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis