Vådrums sikring

Jeg har et ældre sommerhus med et lille badeværelse med træbeklædning også i brusezonen.
Vil tage profilbrædderne af i vådrums zonen og montere vådrumsgips. Er et lag gips nok?
Væggen med bruser støder op til døren - hvordan sikre jeg “samlingen” op til dør når jeg kun sætter gips i vådrums zonen?
Der er fliser på gulvet - skal gipspladerne helt ned til fliserne eller skal der være plads (5 mm ) til en silicone fuge? Vil gerne have væv på gips - skal der være en flise nederst imod det eksisterende flise gulv??
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver " der er fliser på gulvet" Så kan det faktisk ikke lade sig gøre at lave vådrums membran, som det er foreskrevet. 
Men ellers følg anvisning på den pågældende membran. Lip som jeg kender skal bruges på flg. måde:
Membran smøres på i hjørner, både vægge og imod gulv. Så lægges forstærknings strimler på hjørnerne. Disse limes altså fast med membranen. Ligeledes lægges forstærkning over vådrums kant ved afløb. 
Bagefter smøres gummi membranen over hele fladen. Enten ad 2 omgange, eller med 2 mm tandspartel, og så fordele laget med bred spartel. Disse metoder skal sikre at det er smurt i mindst 1 mm tykkelse. 
Det er faktisk ikke ok med væv på gips. Membranen skal sikres imod mekanisk slitage med fliselag. 
Men hvis det er det du vælger så skal du bruge vådrums spartel oven på membranen, da overfladen på membranen er lidt nubret. 
Der er heller ikke nemt at overholde alle regler omkring døren. Vådzonen er bruseområdet plus 0,5 m. 
Jeg ville nok bruge membran efter de principper som jeg beskriver. Og så lave det bedste som der er muligt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også