Passende fugt mængde i skur

Jeg valgte at lave skur uden udluftning for bedre at kunne styre fugtniveauet året rundt med en simpel affugter.

Jeg er dog pludselig i tvivl om, hvad et fornuftigt niveau er for at værktøj mv har det fint. Der vil være min 5 grader derude indtil jeg muligvis får koblet det på centralvarmen. Afhænger af om konen vil / ikke vil have en fryser derude. For så tror jeg det er rigelig varmekilde (250mm loft, 250mm væg, 300mm gulv).

Skal jeg sætte affugteren på 50%?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ca 65 % fugt i mit skur, hvor jeg har drejebænk og metalfræser, der er ikke noget der ruster.

Har 200 mm isoliering i gulv og loft, samt 270 mm i gulv, som er beton med fugtspærre under beton.

Jeg har ingen udluftning, og tæt vindue og dør, de første år havde jeg en affugter, men kun da skuret var nyt trak den lidt vand ud, det sidste år den kørte kom der stort set ingen vand, den stod på ca 68%

Jeg har en lille olieradiator som holder en min. temperatur på ca 8 gr.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 26-10-2024 16:06:05

Har ca 65 % fugt i mit skur, hvor jeg har drejebænk og metalfræser, der er ikke noget der ruster.

Har 200 mm isoliering i gulv og loft, samt 270 mm i gulv, som er beton med fugtspærre under beton.

Jeg har ingen udluftning, og tæt vindue og dør, de første år havde jeg en affugter, men kun da skuret var nyt trak den lidt vand ud, det sidste år den kørte kom der stort set ingen vand, den stod på ca 68%

Jeg har en lille olieradiator som holder en min. temperatur på ca 8 gr.

Jeg har ikke fugtspærre under betonen, men oplever pt at der er fugt på bagsiden af en gulvmåtte. Støbte gulvet i august. Kan det være lidt ekstra fugt i betonen?  

I dag er der 70% fugt i skuret. hvordan er det med varme - hvis jeg varmer mere op, falder fugten, men hvor meget ca?
Ift varme tænkte jeg faktisk bare en varmeblæser på et wifi stik som tænder når 1) temp er under x grader og 2) el tariffen er lav.

Alternativt kan jeg tilslutte en radiator derude forholdsvist simpelt. Med træpiller er det pænt meget billigere end el
Så ville jeg helt sikkert sætte en radiator op..
Mit skuer var lidt fugtigt det første års tid, det klarede jeg med en elektrisk affugter, derefter var der ikke behov for affugteren.

Jeg har desværre lidt  langt til at ligge varme ind fra huset, men jeg støbte gulvvarmeslanger ned da jeg lavede gulvet, så muligheden er der hvis jeg tager mig sammen...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 26-10-2024 18:31:56

Så ville jeg helt sikkert sætte en radiator op..
Mit skuer var lidt fugtigt det første års tid, det klarede jeg med en elektrisk affugter, derefter var der ikke behov for affugteren.

Jeg har desværre lidt  langt til at ligge varme ind fra huset, men jeg støbte gulvvarmeslanger ned da jeg lavede gulvet, så muligheden er der hvis jeg tager mig sammen...

Mit er galv monteret så mens jeg venter på varmekilde, kan jeg nok ret billigt holde det frostfrit. Men det havde været lidt mere lækkert med en radiator. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis