Toilet trykknap virker ikke (toilet skyller ikke ud)

Hej LDS

Har nogen af jer kloge hoveder et bud på hvorfor at trykknappen ikke længere virker her? toilettet skyller simpelthen ikke ud og det skete efter en 14 dages ferie hvor toilettet ikke blev brugt.

Som det kan høres i videoen virker den pneumatiske knap (jeg kan se og høre elementet i cisternen der går op og ned) men cisternen gider ikke fyldes op. Jeg har verificeret at der er åben for vandet og at den blå ventil til vandet er åben i cisternen. Ingen har været i boligen mellem det stoppede med at virke.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tilsyneladende er der ikke vand i cisternen. Så det er nok vend vandventil eller flyder du skal sætte ind. 
Flyderen kan man løfte op med hånden og så høre efter om der strømmer vand ind.
Ellers kan du lukke den blå ventil ( Stophane)  Skrue slangen af i venstre side og åbne lidt for stophanen. Så skulle der gerne komme vand. Luk igen. 
Så må du afmontere fylde systemet i venstre side. Det kan tages helt ud og ret let afskilles og renses. Eventuel vaskes i eddike så kalk opløses. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
I    går havde jeg samme problem - et lidt bastant slag med hånden på cisternen og vandpåfølgning begyndte.

Kur Det har nok været flyder der har siddet fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis