Powerbank til Elcykel

Findes der en transportabel powerstation der også kan oplade el-cykel til længere cykelture ? Hvis ja, hvilke modeller eller hvad skal den understøtte ?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du en powerbank(altså et batteri) eller en 230v oplader?
Hvad fabrikat er det nuværende batteri, og hvad er spændingen?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
En powerstation er jo bare et større batteri. Til en elcykel er spændingen omkring 36V, så hvorfor ikke bare købe et batteri mere, så du kan skifte undervejs. 

fase
Du er inde på det rigtige hvis det bare omhandlede el-cykel alene men det ville også være rart at jeg kun oplade andre enheder også. Så det jeg leder efter er mere en powerstation som jeg også kan sætte opladeren fra el-cyklen til. Et strøm-stil med to ben. Det ville også være rart hvis jeg kunne oplade min bærbar, mobil osv
Som Fabrin skriver er de fleste cykelbatterier 36v, det er tlf m.m. ikke. Man kan sagtens lave noget der reducerer de 36v til tlf niveau.
Men du vil have det med på cyklen som jeg forstår det? Og kunne lade fra 230v? Powerbank til mobilenhederne, ekstra batteri til cyklen. Det er vist løsningen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
TommyC skrev den 26-10-2024 12:39:22

Du er inde på det rigtige hvis det bare omhandlede el-cykel alene men det ville også være rart at jeg kun oplade andre enheder også. Så det jeg leder efter er mere en powerstation som jeg også kan sætte opladeren fra el-cyklen til. Et strøm-stil med to ben. Det ville også være rart hvis jeg kunne oplade min bærbar, mobil osv

Hvis du vil oplade andet end din elcykel, skal du have opladere der passer i spænding til de forskellige ting. Din bærbar bruger normalt en spænding på 19V, din mobil 5V. Så du skal ud i at konstruere en oplader, der viver forskellige spændinger og med udgange, der ikke kan forveksles og dermed give forkert spænding.

fase
Annonce
Det er nogel i den retning. Det er for resten en el-ladcykel den skal understøtte men det er jo det samme. Den skal forholde sig til lovgivningen. De sædvanlige 250W. https://www.cargokid.dk/economy-el-ladcykel?srsltid=AfmBOorlfCk4LucgPYQm0hEDHwhA68XXL4n46yGmNviZLQBB1o2uAcxNNkw
Jeg har kigget på diverse powerstations, men når man kigger på beskrivelserne så står der aldrig rigtig noget om evt. en el-cykel, men blot alt muligt andet.

Tænker kun du kan oplade dit cykelbatteri via din 230 volt oplader, ved at bruge 230 volt udtaget på din powerbank..

Batterier til elcykler er ret kræsne, og med indbygget BMS, og andet elektronik..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis