Udluftningsrør eller spulerør i brønd?

Hej kloge mennesker, jeg har brug for lidt kloakviden (-:

I min brønd er der 2 udgangsrør. Mit spørgsmål går på hvad det sorte rør er. 
Alt spildevand fra ejendommen løber via det orange rør og kommer ud nede i renden og løber videre ud i kloaksystemet derfra.
Der kommer intet ud af det sorte rør.

Er det sorte rør et spulerør eller udluftningsrør?

I fald det er et udluftningsrør, kan den anden ende af røret være forbundet til udluftningen på taget i en særskilt rørføring, eller er den måske koblet på resten husets installationer sammen med afgangsrøret over taget?
Hej kloge mennesker, jeg har brug for lidt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er den da i vejen på dit tag eller indvendig? Det eneste du risikerer er at en velfungerende kloak (?) måske begynder at give bøvl.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er en lang historie, men kort fortalt så har der altid været udluftning. Renovering af badeværelser har gjort at den nu er sløjfet (røret afskåret fra den nye rørføring og gulvet støbt) og den kære vvs'er har enten glemt at reetablere udluftningen eller forsøger at slippe nemmest afsted, ved at mene den enten kan undværes eller etableres fra afløbet i bryggerset, som er aller længst væk fra brønden.
Ærgerlig sag! 
Håber at "afskåret" betyder at det er afblændet ved hovedrøret på behørig vis, der må ikke være en 'død ende' på spildevandsanlæg - ellers er der næsten garanti for en fremtidig rotterede.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis