Reperation af skohylde

Hej med jer,

Jeg har fået denne skohylde foræret, da den tidligere ejer ville smide den ud. Jeg kunne dog ikke nænne at lade ham gøre det, inden jeg har gjort et forsøg på at reparere den. 

Som i kan se på de vedhæftede billeder er skruerne røget ud pga. vold x hastighed, og derfor kan skruerne ikke bide i hullerne mere. Yderligere er materialet flækket lige omkring skruehullerne. Jeg kan ikke helt vurdere, hvad skohylden er lavet af - umiddelbart noget MDF-lignende, men jeg er ikke sikker. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal løse det, men nedenunder giver jeg lige et par bud:

1. Skrue nogle længere og tyndere skruer ind, så de kan få fat "længere inde", hvor der stadig er noget at bide i. Tror dog bare, at det vil flække igen.

2. Forstærke over- og undersiden af "skrueområdet" men to små plader på hver side, som så skrues sammen for at trække det flækkede område sammen. Herefter skrue længere skruer ind der, hvor der stadig er noget at bide i.

Jeg er meget åben for forslag til, hvordan jeg kan løse dette. Jeg sender også gerne flere billeder.

Venlig hilsen
Lærling32
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fyld skruehuller og alt det flækkede op med trælim og spænd det sammen med skruetvinger. ( læg en avis eller husholdningsfilm under træklodsen så ikke du limer den fast)
Overskydende lim tages af med et stemmejern, herefter kan du montere med de samme skruer i forborede huller.

Selvbygger med stort S. 
Du tvinger med en flad skruetrækker (forsigtigt) revnen til at udvide sig lidt og så arbejder du med en tynd spids så meget trælim ned i skruehuller og revne som det kan lade gøre. Herefter sættes der pres på så pladen klemmes sammen og overskydende lim tørres væk.
Nogen timer senere er limen hærdet. Hvis skruerne stadig ikke bider i hullerne borer du dem lidt op og fylder dem med superlim og bagepulver (skiftevis lidt ad gangen), denne masse hærder meget hurtigt og bliver meget hård. Herefter bores hullerne op igen med en dimension lidt mindre end kærven på dine skruer og det hele er klar til samling igen.

/BOFH 

Edit: ok du var først

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mange tak for svar. Jeg kaster mig ud i det :)
Tillægsspørgsmål: Ville i bruge nogle længere skruer, eller ville i bare køre med dem på billedet?
Nej jeg ville bruge dem der er med.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis