Hej med jer,
Jeg har fået denne skohylde foræret, da den tidligere ejer ville smide den ud. Jeg kunne dog ikke nænne at lade ham gøre det, inden jeg har gjort et forsøg på at reparere den.
Som i kan se på de vedhæftede billeder er skruerne røget ud pga. vold x hastighed, og derfor kan skruerne ikke bide i hullerne mere. Yderligere er materialet flækket lige omkring skruehullerne. Jeg kan ikke helt vurdere, hvad skohylden er lavet af - umiddelbart noget MDF-lignende, men jeg er ikke sikker. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal løse det, men nedenunder giver jeg lige et par bud:
1. Skrue nogle længere og tyndere skruer ind, så de kan få fat "længere inde", hvor der stadig er noget at bide i. Tror dog bare, at det vil flække igen.
2. Forstærke over- og undersiden af "skrueområdet" men to små plader på hver side, som så skrues sammen for at trække det flækkede område sammen. Herefter skrue længere skruer ind der, hvor der stadig er noget at bide i.
Jeg er meget åben for forslag til, hvordan jeg kan løse dette. Jeg sender også gerne flere billeder.
Venlig hilsen
Lærling32