Kan man omfuge en skorsten nu i november eller endda i december?
Jeg er bekymret for frost i den nye mørtel.
De første 5-8 dage kan planlægges til at være frostfri ud fra vejrudsigten, tænker jeg.
Men hvor længe skal mørtlen holdes frostfri - er det virkelig 28 dage eller er kortere nok?
Kan jeg holde skorstenen varm ved at fyre op i den hver aften/nat hvis der nu skulle komme frostvejr?
Når varmen indeni skorstenen ikke at gøre gavn på ydersiden? Eller er det omvendt for meget varme for mørtlen at fyre op?
Håber på nogle fakta og gode ideer :)
På forhånd tak. Mvh, David