Hej.
Problemet er ikke fugten i boligen.
Problemet med opbygningen er at der skabes kondens mellem eksist. konstruktion og isolering/træskellet som herved vil skabe grobund for skimmelvækst inde i konstruktionen.
Det kan godt lade sig gøre at opbygge med en skeletkonstruktion med uorganiske materialer, dog er det meget risikobetonet for at der skabes de overstående forhold. Jeg kan herfor ikke anbefale opbygningen.
Du bør hellere anvende kalciumsilikatplader som fuldlimes til eksist. konstruktion. det kan være produkter som SkamoWall eller Multipor.
Hvis du alligevel tænker " ej jeg vælger sku skeletkonstruktionen" så skal den opbygges iht.
BYG-EFA "Indvendig efterisolering af murværk" 160 kr. er godt givet ud
Her skal der som min. fuldlimes 40 mm EPS eller XPS isolering med tætte samlinger på eksist. vægge.
efterfølgende opsættes et stålskelet direkte op af EPS isolering og udfyldes med mineraluld tæt til EPS isoleringen.
Herefter udføres PE-folien 0,2 som damspærre som samles og tapes over fast underlag. der anvendes klæber mod eksist. konstruktioner. Dampspærren i loft og væg skal samles, ellers får den ingen funktion.
Herefter kan der monteres forskalling og Fermacell.
Forudsætningerne i BYG-ERFA bladet skal dog lige overholdes først.
Så hvis du skal gøre det rigtigt så skal du vælge kalciumsilikatplader