Hvilken liste til dørtrin?

Jeg har en dør med et dørtrin som ser ud som på billedet herunder. Jeg synes ikke rigtigt det er afsluttet ordentligt og vil gerne have en liste på til at skjule mellemrummet og kilerne under dørtrin.

Men hvilken liste skal man bruge her?

Er det her man bruger en fejeliste?

Næste spørgsmål er så, hvordan man får den monteret på en god måde. Skal den bare sømmes ind i selve bundpladen med dykkere? I vores gamle hus havde vi et dørtrin med sådan en slags liste, hvor en af dykkerne hele tiden vandrede ud, hvilket i gennem årerne har kostet mange huller i strømperne...
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten en fejeliste (hvis den kan dække det) eller trekantliste som du sætter fast med en tynd stribe flexibel fuge.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 24-10-2024 14:48:26

Enten en fejeliste (hvis den kan dække det) eller trekantliste som du sætter fast med en tynd stribe flexibel fuge.

/BOFH 

Byggefuge? Akrylfuge?

Ja en af delene, så længe det er lidt flexibelt efter afhærdning er det fint, det skal jo ikke holde til noget af betydning. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ville bruge en sandliste, hvis den er høj nok. Jeg synes at det ser bedre ud end en fejeliste. ​Det bør matche til dine andre døre.

Jeg bryder mig ikke at de ikke kan fjernes igen. Jeg bruger lange dykkere, der skydes i. Fugemasse er en mulighed, jeg ikke har prøvet.
Og det er fint med opklodsningen, men der kunne godt være en mere til den anden side. Så vil bundstykke ikke give sig selv om nogen skulle træde på den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
GodeVen skrev den 24-10-2024 15:01:14

Jeg ville bruge en sandliste, hvis den er høj nok. Jeg synes at det ser bedre ud end en fejeliste. Det bør matche til dine andre døre.

Jeg bryder mig ikke at de ikke kan fjernes igen. Jeg bruger lange dykkere, der skydes i. Fugemasse er en mulighed, jeg ikke har prøvet.

Kan det passe en sandliste er af plast?

https://www.jemogfix.dk/sandliste-plast-hvid-10-x-16-mm-x-3-meter/4123/9359319/

Går det fint at sømme plast?
Jeg bruger kun dem af plast. De er lette ​at arbejde med og kan sømmes ​med dykkere.
Du kan også få dem i træ. ​Du skal ned på gulvet for at se forskel.
GodeVen skrev den 25-10-2024 08:13:52

Jeg bruger kun dem af plast. De er lette at arbejde med og kan sømmes med dykkere.
Du kan også få dem i træ. Du skal ned på gulvet for at se forskel.

OK. Højden fra gulv til toppen af bundpladen er ca. 22mm.

Vil du mene, at denne 10x16mm er passende?
https://www.jemogfix.dk/sandliste-plast-hvid-10-x-16-mm-x-3-meter/4123/9359319/
Og bør den vende som nr 1 eller nr 2 (se billeder)

Mellemrummet mellem gulv og op til nedre kant af bundstykket er er op til 11mm...
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også