Radiator-pex tilslutning

Havde ikke lige forudset denne udfordring komme - der må være en enkelt forklaring?

Jeg har opsat radiator på dobbelt gipsvæg. RIR 15mm pex er ført ud fra fordeler til radiator. 
Men jeg kan ikke komme på en koblingstilslutning der dur. 
Wavin ​"Type 2" pladebeslag ​er muligvis std løsning, men jeg er i tvivl. 
Jeg har prøvet med "Type 1" paldebeslag men det kommer til at se forfærdeligt ud. 

Jeg vil helst ikke skifte til alu-pex.
Kan jeg bruge en anden koblingsdåse (har set nogle med skrue på radiator side) eller andre forslag?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal jo have pex rør til at komme inde i væggen, og der skal koblings dåse også monteres. Så vælger du en passende længde nippelrør til at forbinde ind til koblings dåsen. Det gælder både ved retur i bunden, og ved termostat i toppen. 
Her er f. Altech med gipsflange ​https://www.hedestoker.dk/fittings-koblingsdaaser.html​​​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for kommentar. 
Jeg er med på den grundlæggende montage som du beskriver, men udfordring ved den viste koblingsdåse er der max er 1mm overlæg på rosetten, så hul i gips plader skal placeres milimeter præcis ifht radiator for at sikre hul og gennemføring er skjult. 
Jeg har fundet en anden type koblingsdåser hvor diameter på gennemføringen ser ud til at være mindre. Det håber jeg er løsningen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også