peugoet 308 sw 2012

Jeg har sådan en bil der ikke vil varme i kabinen, en sjælden gang vil den sende ganske svag varme ind i kabinen. Der er kommet ny radiator i den uden resultat. Den øverste slange på køleren bliver meget varm men den nederste slange er kold. den er tjekket for både vand og kølervæske det ser fint ud. jeg har spekuleret på og det evt kan være samme problem som der er med peugoet 407 med det spjæld i varmeapparatet der knækket ? eller det er måske et andet system i min bil. Alle gode råd modtages med kyshånd det er jo den kolde tid vi går i møde :-(
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvornår har du sidst skiftet kølevædske/renset kølsystemet ?
Jeg havde en magen til og da vi rensede kølesystemet hjalp det gevaldigt.
Tøm for kølevædske. Fyld vand kølesystemet og kør den varm. tøm igen og opløs 2 opvasketabs i varmet vand som du kommer på sammen med rent vand igen. kør varm igen og husk at sætte varmen på maks. og brug A/C også.
Lav en 3. tur med vand for at skylle igennem inden du kommer kølevædske på igen.
Du bliver forundret over hvor meget snavs/snadder der kan være i sådan et system.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Den fik skiftet tandrem og vandpumpe for ca 8 mrd siden, så det er nok ikke det der er galt :-)
Har lige tjekket radiatorens ind/udgang de er begge meget varme.
Der sidder sikkert både spjæld og en ventil på varme apparat - hvis spjældet er lukket, skal der stadig komme lidt varme, hvis ventil ellers er åben. Den nederste slange på køler, er tit kold, hvis ellers motoren ikke arb. hårdt i 50 gr. varme. Om vinteren kan varmeapparat næsten sænke kølevands temp. ved intensiv brug. Ps. din termostat er vel ok ??

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis