Industristøvsuger

Hej

Nogen der kan anbefale en industristøvsuger til max 1000kr?  

Nogen der har erfaring med dem fra harald nyborg?

Til fx støvsuge efter at have banket fliser op eller en mur hvor løst puds skal ned osv

Er det overhovedet værd at købe en billig model til det formål?

Fx den her, nogen der her erfaringer med den?

https://www.harald-nyborg.dk/wasco-clean-vaad-toerstoevsuger-1400-w-30-l?gad_source=1&gbraid=0AAAAAC5s-mX18PtR_nwwiJD5bL0aHAw5O&gclid=Cj0KCQjwveK4BhD4ARIsAKy6pMJXQhDBxBIlbfsVWzNq447hSxYHeh-z4BQ188hASTgSp2HO44lJWAYaAkvHEALw_wcB
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har den støvsuger du linker til, den er overraskende god, slange og rør er noget plastik agtig men det må man jo forvente til prisen.
(Før havde jeg en gammel Gerni med 3 motorer, men den larmede helt forfærdelig, så den røg ud.)

Men jeg har oplevet et problem med den fra Harald Nyborg, poserne gik hele tiden i stykker, prøvede også poser  nogle af bedre kvalitet, det var akkurat det samme.

Fandt så ud at det skyldes at der var for langt ned til bunden, og når posen blev fyldt med tungt bygningsstøv, gik der hul på den.
Lavede en spånplade med 3 ben så bunden blev hævet, det løste problemet 100% og fungere fint med de billige poser fra Harald Nyborg. (de var på tilbud da jeg købt, 20 kr for 3 stk. så købte lidt ekstra ind)

Nu måler der 30 cm fra overkant af beholderen og ned til bunden jeg satte i. (posen ligger rundt i kanter, for at gøre plads til Hepa filtret på motoren)

Vi prøver igen, i morgen --
Fedt det er jo solid info på lige den
Tak

Ja det er noget juks at bruge den uden pose?
Hvis du kører uden pose vil filtret hurtig sætte sig til. Posen skal ud, hvis du suger vådt.
asromadk skrev den 23-10-2024 13:21:42

Fedt det er jo solid info på lige den
Tak

Ja det er noget juks at bruge den uden pose?

Det kan ikke anbefales at køre uden pose til bygningsstøv, det kunne jeg konstatere da jeg døjede med at poserne gik i stykker. 

Hepa filtret stopper hurtigt til..

Jeg har haft den ældre model i blå der bruger samme filter og poser - ikke specielt imponeret - fin nok til træstøv og gulv, men finere støv fra gips og tegl gik den kold i.
Det skete et par gange jeg var i gang med at skære riller i murstensvæg til el og den så stoppede til med resulterende finstøv over det hele - WAF var meget lav sidste gang det skete så støvsugeren røg ud.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Nogle former for støv sætter sig hurtigt i posen og lukker for mere sug. Hvis man fjerner posen stopper filteret øjeblikkeligt til med samme resultat. Det vil også ske med andre fabrikater, der fungerer på samme måde.
BOFH skrev den 23-10-2024 14:32:22

Jeg har haft den ældre model i blå der bruger samme filter og poser - ikke specielt imponeret - fin nok til træstøv og gulv, men finere støv fra gips og tegl gik den kold i.
Det skete et par gange jeg var i gang med at skære riller i murstensvæg til el og den så stoppede til med resulterende finstøv over det hele - WAF var meget lav sidste gang det skete så støvsugeren røg ud.

/BOFH

Det har jeg ikke døjet med da jeg først fik lavet så støvposerne ikke revnede.

Har været igennem en større omgang med at spartle og slibe fermacell, samt slibe rullespartel.

Men havde din en Hepa filter ?

Hepa filtret, blæste jeg ren, hver gang jeg skiftede posen, og jeg overfyldte ikke poserne.

je_ns skrev den 23-10-2024 12:32:17

Nu måler der 30 cm fra overkant af beholderen og ned til bunden jeg satte i. (posen ligger rundt i kanter, for at gøre plads til Hepa filtret på motoren)

Altså pga de 30 cm er der mindre plads til hepa filteret? 

Jeg tror jeg giver den et skud. De 600 inkl poser er et skud værd tænker jeg 
Jeg synes ikke det giver mening at have HEPA filter på den type støvsuger.
asromadk skrev den 23-10-2024 20:01:06

je_ns skrev den 23-10-2024 12:32:17

Altså pga de 30 cm er der mindre plads til hepa filteret? 

Jeg tror jeg giver den et skud. De 600 inkl poser er et skud værd tænker jeg 

Nej der er masser af plads til Hepa filtret, det når ikke ned og rammer pladen jeg har monteret, men støvposen ligger sig rundt om filtret, men posen kan sagtes  fyldes alligevel-

Synes Hepa filtret giver god mening, det fanger det fine støv som støvsugerposen ikke fanger.

Men der findes da arbejdsstøvsugere der er langt bedre, men dog ikke til 600 kr.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også