El gulvvarme

Hej. Har en Devireg 233 gulvvarme. Den skal helt op på 5-6 før den giver varme, tilgengæld bliver det meget varmt. Når jeg prøver at give den et lille nøk nedad stopper den selvom den lyser rødt.
Vil en ny termostat hjælpe? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en ny fejl, eller har den hele tiden gjort sådan?
Det har hele tiden været sådan 
Temperaturen på gulvet er styret af rumtemperaturen ikke af hvor varmt gulvet er. Ved de temperaturer vi har nu, bliver gulvet, knapt nok lunt for at holde et par og tyve grader. Hvis du ønsker at have et lunt gulv, må du leve med en lufttemperatur omkring 30 grader.

Jeg tror ikke at der noget galt med din gulvvarme.

Du skal huske på at gulvvarme reagerer meget langsomt. Hvis rumtemperaturen ikke er passende, giv den et lille nøk op eller ned og vent til næste dag med at justere igen.

... og husk at gulvvarme kontrolleres ved at tjekke lufttemperaturen i rummet, ikke om gulvet er varmt.
Devireg 233 er med gulvføler. 
Enig i at beton gulve reagerer meget langsomt, og du kan ikke mærke på få timer om der kommer passende varme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar 
Det er i et sommerhus, systemet er måske 15-20 år og muligvis ikke brugt ret meget. I de 4 år jeg har haft huset har jeg brugt gulvvarmen (i badeværelset) og blot levet med den høje temperatur om vinteren.
Det undrer mig at jeg på en skala på 6 skal nøkke halve millimeter hvor den enten vil slukke eller blive meget varm. 
Den kan kun være slukket eller tændt, så når du drejer på knappen vil det altid være sådan.

Du er for utålmodig, vent inden du indstiller igen. Brug nogle dage på¨at finde den rigtige indstilling. Hvis du synes at det er for koldt, skal du give den et lille nyk opad. Det er ikke sikkert at den tænder, når du skruer op, men temperaturen vil stige over tid. Der vil gå kortere tid inden den tænder, end hvis du ikke havde skruet op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis