Shelly mini +1

Hejsa,

Jeg er ved at montere 10 spots i køkken alrum og skal have en lampe hængende over spise bord med lampe udtag.

Jeg vil gerne kunne tænde lys (dobbelt korrespondance) i begge ender af rummet til begge lyskilder.
Er ved at renovere huset og for at undgås at trække og rille en del 5 ledet kabler ind i muren, så tænkte jeg at det var nemmere at montere en Shelly i begge loft dåser og købe 2 trådløse Zigbee kontakter. Det ser ud som om der er plads til en Mini Shelly i PL dåsen. Er der nogle der har erfaringer med det, eller skal jeg igang med at rille en masse kabler i muren?

På forhånd tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Haderslev1234 skrev den 22-10-2024 08:20:56

Hejsa,

Jeg er ved at montere 10 spots i køkken alrum og skal have en lampe hængende over spise bord med lampe udtag.

Jeg vil gerne kunne tænde lys (dobbelt korrespondance) i begge ender af rummet til begge lyskilder.
Er ved at renovere huset og for at undgås at trække og rille en del 5 ledet kabler ind i muren, så tænkte jeg at det var nemmere at montere en Shelly i begge loft dåser og købe 2 trådløse Zigbee kontakter. Det ser ud som om der er plads til en Mini Shelly i PL dåsen. Er der nogle der har erfaringer med det, eller skal jeg igang med at rille en masse kabler i muren?

På forhånd tak

Eller måske trække et ekstra 3 ledet kabel fra hver loftdåse ud til el tavlen og montere de 2 Shelly der?

Jeg har ikke ​erfaring med netop den opstilling som du beskriver. Men jeg ville ikke ​have betænkeligheder ved den løsning. ​Men jeg ville sikre mig at ​trykknap og Shelly kan forbindes uden hub. Jeg ville gå efter en knap, der ikke skal have batteri, hvis det kan fås. Det skal være rimeligt let at komme til Shelly, hvis der ​bliver behov for at ​trykke på knappen.
Først og fremmest - du har valgt et ræle som har potentialfrit kontaktsæt. 

Derudover har Shelly ingen afbrydere/fjernbetjeninger som passer i danske fuga dåser/rammer.
Så du skal være forberedt på at skulle kigge på EU ramme. (https://www.shelly.com/products/shelly-wall-switch-with-1-button-white)

Hvad er årsagen til du netop har valgt Shelly (WiFi) i stedet for f.eks. Zigbee produkter (Hue, Wiser mm) ? 
Så vidt jeg ved “snakker” Shelly med Zigbee tangenter /afbrydere og har valgt den pga størrelsen. Den kan ligge i de blå forfra dåser.
Et Zigbee da bedre?  :-)
En WiFi Shelly kan ikke umiddelbart tilsluttes en ZigBee knap. Hvis begge dele er ZigBee, kan de måske kommunikere. Men man er nød til at undersøge om to ZigBee af forskellig fabrikat kan kommunikere. Man kan ikke tage det for givet.

Det mest sikre er at købe ​knap og relæ af samme fabrikat.

Annonce
Haderslev1234 skrev den 22-10-2024 14:12:41

Så vidt jeg ved “snakker” Shelly med Zigbee tangenter /afbrydere og har valgt den pga størrelsen. Den kan ligge i de blå forfra dåser.
Et Zigbee da bedre?  :-)

Shelly styres via wifi og bluetooth - det få du ikke til at virke med den zigbee kontakt som du linker til :) 

Den kontakt du linker til bruges til Philips HUE eller andet smarthome som kommunikerer via zigbee 3.0 protokol. 

Iøvrigt vil jeg ikke anbefale lige netop denne kontakt, da den er ret dyb ifht. danske afbrydere.
Følger. Fandt du en løsning der fungerer @Haderslev1234?
Pedersen14 skrev den 13-11-2024 06:18:18

Følger. Fandt du en løsning der fungerer @Haderslev1234?

Yep kablede hele svineriet i stedet for Shelly. Så kan jeg senere forbinde det 👍

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis