Huller efter spot i profilbrædder asromadk 236 20-10-2024 21:43 HejNogen der har et simpelt cowboy trick (nemmeste fremgangsmåde) til at lukke et par huller efter spot der har siddet i sådan et loft med profilbrædderHvad vil være nemmest og blive pænest? 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12991 21-10-2024 00:36 Hvorfor fjerne spotsene ? det er ikke nemt at lave en pæn løsning, ved eks at skære en passende prop ud af et andet profilbrædt og lime i.( Hvis du kan finde en hulsav der kan skære propperne ud i en passende størrelse, kan du først save hul i en skabelon, så fjerner du centerboret, og spænder skabelonen fast på brædtet, så kan du save en rondel ud, uden centerhul )Hvis et blændæksel til lampeudtag passer til at dække hullerne, ville det måske være en pænere løsning???(sæt en pind på tværs på oversiden, og skru dem fast med træskruer ) Vi prøver igen, i morgen --
asromadk Trådstarter 236 21-10-2024 08:40 De er fjernet fordi det var noget gammelt bras og ikke nødvendigt. Der er kommet nogle lamper op hvor det ikke lige gav mening at placere dem præcis så de dækkerSå min tanke var at udforme nogle stykker træ som passer nogenlunde og så få dem derop og sidde, evt lidt spartel eller sådan. Og så forsøge at male ovenpå selvom det måske vil kunne ses efter alligevel ..
DLG 1170 2400 21-10-2024 13:38 Du skal lave en lille plade, som du kan skrue fast på bagsiden af hullet, med 2 skruer med undersænket hoved, som på billedet, så du har noget at skrue et passende stykke træ i. Og så spartle og male. Har lige fundet en kort video med en lignende reparation.https://www.youtube.com/shorts/41KkgVUfH-w?feature=share
GodeVen 4338 5220 21-10-2024 13:45 Du kan lave nogle propper med en kopsav, som fastholdes som vist af DLG eller på anden måde, så limen kan tørre uden at det flytter sig.Der skal bruge lidt omhu, for at få et pænt resultat. Men hvis man monterer proppen, så det næsten kun er spartelmassen du skal slibe i, er det ikke så svært. Når det hele er glat og fladt, skjuler malingen resten.
asromadk Trådstarter 236 21-10-2024 14:00 Tak for svarene, som bekræfter mig lidt. Havde godt tænkt at der skal noget op så der er noget en skrue kan tage fat i, men var usikker på om jeg overså noget endnu smartere Annonce
GodeVen 4338 5220 21-10-2024 14:11 Du kan også lime tværstykket på oversiden, så du fri for at kæmpe med skruehuller. Du skal blot vente på at det størkner helt, før du går videre. Du behøves heller ikke at skrue proppen i. Hvis diametren næsten passer kan du klemme den på plads med passende træsplinter (som tandstikker) efter at det er godt sovset ind i lim. Det er vigtigt at propperne ikke er tykkere end loftet. En smule kan tages med rystepudser eller excentersliber. Derefter spartelmasse og der afsluttes med slibning inden maling.
asromadk Trådstarter 236 21-10-2024 19:57 tak for gode råd - jeg må i gang med det en af dagene når der er lidt tid. skal det bare være alm spartelmasse ift. det er profilbrædder / træ ?
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her