230mm vinkelsliber, hvilken?

Jeg skal have en ny 230 mm vinkelsliber. Jeg skal skære en del mur og beton ned, så det bliver i det støvede område.

Hvilken vinkelsliber kan i anbefale?

Den tidligere var en Skil fra harald-nyborg. Den har ikke levet mere end Max 2 år, men jeg har desværre ikke gemt kvitteringen,  øv øv.... 
Jeg kan se at Harald, nu har en anden model fra Skil i str 230mm.

Hvad er godt, stærkt og betaleligt?

MVH Njord
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kald mig bare mærkesnob, men mit liv er for kort til discount værktøj som Skill. En 230 mm Makita vinkelsliber koster i øvrigt kun 100kr mere.

Selvbygger med stort S. 
Svært at sige - hvis du jævnligt blæser den ren for støv, holder den givet længere. Ellers ville jeg vælge en model, der skærmer godt for støv mod det indvendige. Tag et kig på div. modeller i et ordentligt byggemarked, og vælg derfra.
Modeller som Makita, Dewalt, Pro. Bosch mv. er alle bedre og mere slidstærke, men der alligevel forskel.
Er en model på benzin et valg?

Bosh blå serie. 
Ikke en benzin model, den vil blive lejet hvis så voldsomt grej er nødvendigt..... 230v er ok her.

Jo jo blæs den ren.... godt råd men bliver næppe en realitet når der er gang i opgaverne.....

I forhold til Makita, bosch og devalt er valget på makita ret nemt, da jeg har gode erfaringer med deres batteri serie LXT...... men at et produkt er godt fra et mærke gør jo ikke at alt er godt, derfor efterspørges erfaringer med de forskellige 230mm modeller...

MVH Njord
Har skåret rigtig meget, både metal og fliser/ sten, med den blå Bosch 230mm. Købt i 1977 og den lever stadig i bedste velgående.
Har arbejdet med rustfri stål, der brugte vi heller ikke andet, end blå Bosch ​230mm.
Annonce
njord skrev den 20-10-2024 15:33:47

Ikke en benzin model, den vil blive lejet hvis så voldsomt grej er nødvendigt..... 230v er ok her.

Jo jo blæs den ren.... godt råd men bliver næppe en realitet når der er gang i opgaverne.....

I forhold til Makita, bosch og devalt er valget på makita ret nemt, da jeg har gode erfaringer med deres batteri serie LXT...... men at et produkt er godt fra et mærke gør jo ikke at alt er godt, derfor efterspørges erfaringer med de forskellige 230mm modeller...

Har selv en Makita 230 volt  vinkelsliber med 230 mm klinge, har skåren rigtig meget beton med den, og har forøvrigt kun yderst sjældent blæst den ren.

Hvis du køber den hos en autoriseret Makita forhandler, og registrere den på makita dk inden for en måned får du et ekstra års garanti (3 år)
Hvis du køber den i Bauhaus får du 5 års garanti...

Vi prøver igen, i morgen --
Superdiy skrev den 20-10-2024 15:27:29

Kald mig bare mærkesnob, men mit liv er for kort til discount værktøj som Skill. En 230 mm Makita vinkelsliber koster i øvrigt kun 100kr mere.

måske fordi skil ikke er discount. Skil vinder ret mange test, men det giver du nok ikke meget for heller. Det har en fantastisk kap gæringssav

Har stadig min billige vinkelsliber fra H&N. 
Har holdt i 20 år og ligger ude i det halvfugte skur året rundt. 
Mener den kostede 200 kr for 20 år siden. 
Den har været brugt en del gennem årene. 
Har dog kun skiftet kul 1 gang.
Der er selvfølgelig kvalitetsforskelle. Der er igen tvivl om, at støv kan slå selv den bedste motor ihjel. En vinkelsliber er en simpel konstruktion, og det er kun de færreste hobby folk, der bruger deres vinkelsliber hver uge. Så i mange tilfælde vil en simpel vinkelsliber kunne holde i årevis.

Jeg ved ikke hvilke modeller, der bedst håndterer støv. Retningen og udformningen af luftindsugningen har sikkert stor betydning. En kulfri motor vil nok bedre kunne modstå støv, end en med kul. 
Har en blå Bosch som jeg har købt brugt, den er langt over 20 år gammel og den virker bare. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis