Ny bordplade på eksisterende klinke bordplade

Hej alle,

Vi har købt et hus hvor de tidligere ejer synes at det var lækkert med en bordplade bestående af klinker.
Min kone og jeg derimod synes at det er frygteligt ulækkert (skidt i fugerne mm.) og vi kunne godt tænke os en ny bordplade (og gerne lidt højere).

Derfor har vi kigget på et bordplade i IKEA, som passer ganske fint design mæssigt. Og som vi tænkte at kunne lægge oven på den eksisterende. Men er det overhovedet en god idé?

Vi tænker at bruge en form for montage lim på klinkerne. Men kan man det? Og hvilken lim kan lime toppen af klinker og træ sammen?

Burde vi lige spartle bordpladen ud med noget inden vi kommer lim på? Hvis ja, hvad kan vi bruge der?

Håber i kloge mennesker har nogle råd
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nu meget nemt at skrue den fast som alle andre bordplader. Altså skruer nedefra som passer i længde så de ikke går op igennem den nye bordplade. 
Der vil komme nogle problemer både ved vandhane og vask. De er sikkert ikke beregnet til at monteres i så tyk en bordplade. Men det skal naturligvis undersøges ved at måle hvor grænsen ligger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Måske det i virkeligheden ville være nemmere at fjerne den gamle bordplade, og forhøje korpus med passende tykt høvlet træ, så kan i få den højde i ønsker.

Så er i ude over evt. problemer med vandhaner og vask..

Skal i have ny vask også ??

Ellers ville jeg fjerne de gamle fliser, og ellers skrue den nye plade fast nedenfra som Erik beskriver det..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også