beton hammer mejslet fliser ?

hej 
Hvis jeg bare skal have fjernet (genstridige) gulvfliser og fliser på badeværelse, hvilken beton / nedbrydningshammer kan man så slippe afsted med at bruge ? 

Jeg er lidt i et dilemma om jeg skal leje en eller købe en lidt billigere model. 

Nogen der kan anbefale noget godt til prisen ? 

Jeg er lidt i vildrede om det her fx kunne fungerer ? 
https://www.harald-nyborg.dk/skil-borehammer-1500-w?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwjsi4BhB5EiwAFAL0YPqtiBwjRrj6_2qkwaPFNNxJN6--TRos9GDkAKoSEhNvGgXZPuHBshoCSRgQAvD_BwE

jeg skal jo ikke nedbryde beton... men hvis jeg skulle, så ville den her sikkert være ​for dårlig? 

https://www.harald-nyborg.dk/scheppach-nedbrydningshammer?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwjsi4BhB5EiwAFAL0YO_2lr8YEgGn0z1WP0AWZdOPfDUSmMasK7DCpfCriaKpF1DB09idWxoCH14QAvD_BwE

​Måske den første kan give mening da den ​vel er ​god nok til fliser - og så ville den kunne bruges til andre ting for fremtiden. har ikke ​meget værktøj, så ​er fint tilfreds med at begynde at anskaffe mig lidt. men foretrækker bare at købe det rigtige fra starten som kan ​være brugbart i mange år. 

gulvfliser ​som jeg ikke kan få af med en hammer og mejsel + evt. ​pille fliser ​af et badeværelse gulv og vægge, hvad kan I anbefale ​som minimum ift. størrelse osv. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker Skil-en vil kunne bruges til mest, og med 5 joule slagkraft også effektiv til at pille fliser ned.
Scheppach-en er 10 gange stærkere, men vejer også 17 kg, hvilket man nok kan blive træt af ved vægfliser, - til gengæld vil den lettere kunne fjerne evt hårdtsiddende fliser, men måske inklusiv underlaget.
Skulle jeg bryde betongulv op, så ville jeg vælge Scheppach-en, men til fliser ville jeg vælge Skil-en, - og hvis det så viste sig at gulvfliser var helt umulige, så ville jeg leje en nedbrydningshammer i stil med Sheppach-en.
Men skal du aldrig bryde betongulv op, så giver det ikke meget mening at købe den store,- synes jeg  
Hm tak for svaret - det var nok også lidt som jeg håbede. Tænker at Skil'en kan bruges til andre formål også. 

eneste ting er om der findes en tilsvarende bedre model. jeg er fan af at købe "den rigtige" fra starten af istedet for en billigere model som så på sigt måske ikke holder ligeså godt. 

findes der en "testvinder" eller sådan som minder om den skil i størrelse ? 

Ellers så opdager jeg at der fx findes den her 

https://vonroc.dk/rotations-bore-hammer-1500w?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwjsi4BhB5EiwAFAL0YLL1krtnoOn2EX3nhsq5ovqei6j6jsI5NAY8vUJ1bM4X0Le94q3HdRoCnOgQAvD_BwE

Den kunne være et fint bud på noget der kunne forsøges - det er jo relativt billigt. --- nogen der kender mærket ? 
Det ville være mest effektivt hvis du også købte en såkaldt flisemejsel, som er noget tyndere og bredere
Denne her er 75mm bred....   L I N K

Vi prøver igen, i morgen --
Fås også billigere ved eks Biltema til 85,-
Men je_ns har ret, det er klart en fordel med en bredere mejsel.
Mærkeligt.. kan ikke finde den på biltema - selvom jeg synes det lykkedes i går. for ja den anden er lidt dyr 
Annonce
Ah ja der var den
Giver det et skud med Skillen fra harald og den her fra biltema
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis