Materiale i indvendig mur i murmestervilla fra 1955.

Vi bor i en murmestervilla fra 1950erne. Minder utrolig meget om denne.
https://www.bolius.dk/bliv-klogere-paa-1950ernes-murermestervilla-18823

Jeg har i dag forsøgt at hænge et par lamper op på væggen, men hele væggen føles pores hele vejen igennem. Der kommer blot puds ud. 
Hvordan pokker har de lavet væggen ?
Hvordan får jeg hængte et par lamper op?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden 
Der er typisk brugt mursten af en slags, molersten eks er bløde i det, du kan også have ramt fugerne, tænker ikke der er ret meget cement i mørtlen..

Jeg har lignende problemer især ved vinduerne..
Jeg bore med et passende størrelse bor, og er det for løst kradser jeg hullet større, og fylder det ud med 2 komponent spartelmasse, og trykker en rawpluks i den våde spartelmasse.
Det har aldrig svigtet..

man kan også fylde huldet ud med tændstikker, eller banke et passende stykke træ i.

Jeg bruger denne her type spartelmasse, for det har jeg altid noget stående af. men noget lignende i mindre tuber er også lige så velegnet, Det skal bare være 2 komponent som hurtig bliver gennemtørt.

Vi prøver igen, i morgen --
Man kan også sætte en plugs i som er et nummer større end hullet der er boret. Er det for stor til skruerne, klippes den store plugs op i siderne, og der bankes en mindre plugs inden i den større. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også