Varmekilde til lille badeværelse

Hej.
Jeg vil gerne hjælpe en veninde. Hun bor i en lejlighed med et værelse og kun to vinduer. Badeværelset på ca 5-6 kvadrat meter er uden vindue og varme. Hun kæmper med at få fugten ud efter bad og en udsugning, der ikke virker effektivt nok. For at komme den massive fugt til livs, går hun i bad med åben dør ind til værelset og åbne vinduer. Det er pænt koldt om vinteren og efteråret.Jeg har foreslået at give hende en varmeblæser eller en flytbar elradiator, men begge er dyre i brug. Og kan de tåle fugten fra brusebadet? Hvordan kan de bruges forsvarligt både økonomisk og sikkerhedsmæssigt? Hun forventer at skulle flytte på et tidspunkt pga renovation af bygningen, så løsningen skal bare være kortsigtet. Måske er en helt tredje løsning mulig?
Hjælp og rådgivning modtages med kyshånd.
Hilsen Lillan
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener det er forkert at bade med åben dør vindue. Når badet er overstået kan hun lufte ud - hun kan ikke få luft fugtigheden over 100% i badeværelset - med åben dør kan hele lejligheden komme på høj luftfugtighed. Alternativt kan en affugter være en mulighed - https://www.avxperten.dk/noveen-dh450-affugter-1l-70w-hvid.asp . At bade i koldt vand vil nok mindske problemet, men komforten lider nok af det.

Har veninden et sted udenfor lejligheden, eller med en kondenstumbler, hvor hun kan tørre tøj, specifikt håndklæder?
Hvis ja, så kan det være effektivt at tørre badeværelset, vægge, gulv og andre store flader, af med håndklæde(r), og så tørre disse andetsteds.
På den måde kan man fjerne store mængder vand/fugt, og også kalk m.m., hurtigt og effektivt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
En elradiator i 1 time ca. 3 kr. pr dag.
larsen56 skrev den 18-10-2024 00:23:59

En elradiator i 1 time ca. 3 kr. pr dag.

Det får jo bare ikke fugten til at forsvinde fra lejligheden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg ville få lavet udsugningen, evt ved hjælp at udlejer.
Måske er det "bare" en el-blæser der skal sættes op ved udsugningen.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Jeg siger mange tak for jeres svar og rådgivning. Det med at få lavet udsugningen, er i virkeligheden nok det første skridt, der skal tages. Jeg skal lige spørge: skylder jeg nu en flaske rødvin væk pr givet svar? For så har jeg ikke været opmærksom på den betingelse. Det kan jo gå hen og blive noget af en udskrivning. Men tak alligevel.
Hilsen Lillan.
Så skulle dårlige råd jo give rødvin den anden vej....

Så får du et HELT andet problem : Plads  

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvis udsugningskanalen er fælles må du ikke sætte en individuel ventilator på hos dig. Det vil sende din dårlige luft ind i andres lejligheder.

Udsugningskanalen er nok fælles, så hun må have fat i viceværten for at få hjælp til at løse problemet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis