Opvaskemaskine - Slangemontering

Jeg fik monteret nyt køkken for et par år siden, og det har været problemer med afløbet lige siden. Jeg har renset og renset, indtil jeg en dag havde vand i vasken og en opvaskemaskine, der begyndte at pumpe ud.
I samme øjeblik udpumpningen begyndte, skyllede vandet i vasken ud som lyn og torden.
Spørgsmålet er, om det er opvaskemaskinens afløb, der er monteret forkert og giver overtryk så vaskens vand ikke kan komme ud? Eller kan det være noget helt andet jeg skal lede efter.
For en god ordens skyld, så betalte jeg køkkenmontøren for at installere opvaskemaskinen, men ud fra hvad jeg finde om montering, er ikke sikker på at det gjort rigtigt.

Det er opvaskemaskinen, der sidder på det hvide rør
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
slangen fra opvaskemaskinen på den bagerst "tut", luk hullet hvor den er tilsluttet nu med en blindprop eller sådan noget
Som jeg ser det, har du to vandlåse efter hinanden, fordi det korrugerede rør bagerst går opad. Så jeg vil mene det er monteret forkert.

Blå er første vandlås. Rød er anden. Gul er luft mellem de to vandlåse. Når der er luft i det gule område, virker det ikke godt, da det nye vand du kommer i vasken, skal forsøge at skubbe luftlommen ud, hvilket er svært ved lavt tryk. Når opvaskemaskine pumper ud, så kan luftlommen godt flyttes pga. større tryk.

Du ​skal have lavet det ​om, så der ​kun er en vandlås. Det kan være lidt svært, da afløbet bagerst i skabet sidder højt.
Hov, havde ikke lige set af billede 2 ikke var fra spørger.

Spørger, hvad gemmer der sig bag det sorte låg som skjuler dele af rørene? På billedet kunne det godt se ud som der er lidt bagfald på det vandrette stykke bag det sorte, men måske snyder vinklen billedet er taget fra. Tag evt. et nyt billede uden indhold i skabet og så lige på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis