Undertråd på Singer symaskine

Hej sy-kyndige folk
Jeg har en gammel Singer symaskine som stadig virker som den skal. Men, pludselig begynder undertråden at drille imens jeg syer. Den klumper sammen nede i huset. Det er som om overtråden laver ballade og får revet fat i undertråden nede i selve huset.
Den laver så meget filter nede ved undertråden at den nærmest skal rives op! 
Er det mon fordi min nål skal skiftes? Har andre prøvet nogen lignende? Det er lige sket, igår syede den upåklageligt. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Ja en ny nål er da værd at prøve..
Når ​den syede fint for et par dage siden er det nok ikke trådspændingen det er galt med..

Vender spolen til undertråden rigtigt, kender ikke lige din maskine, men når spolen sidder i huset, og man trækker i tråden, skal spolen køre mod uret, sådan er det på vores symaskine..

Vi prøver igen, i morgen --
Undertråden kører egentligt fint men det var som om nålen med tråden satte sig fast efter fire “runder”/sting.
Jeg skifter nålen har godt nok kun lige nåle 130 på lager men det er da værd at prøve! Jeg tjekker også lige det du siger med urets retning - tak :)
Fandt du ud af hvad fejlen var ? Jeg har samme problem nu og fastalavnskostumet står på spil 🫣🫣
Har du prøvet at skifte til en ny nål?
Mekanikken i en symaskine er meget kompleks, så der er rigtig mange fejlkilder.
Som nævnt prøv med en ny nål..

Vær sikker på overtråden sidder rigtig, tag den ud og sæt den i igen..

Tjek undertråden, når du trækker i tråden skal spolen køre mod uret..

Normalt ændre man ikke spændingen på undertråden, men tager du spolehuset med trådspolen i, skal den når du holder i tråden blive hængende, og giver du et lille ryk i tråden skal den trække lidt tråd ud ..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis