LED-driver

Hej

Jeg har 5 LED-spots i mit køkken. De har været forbundet til en LED-driver, der nu er stået af.

Derfor har jeg købt en ny:
https://www.lavprisel.dk/loevschall-led-driver-75w-12v-58863

Mit problem er, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal forbinde den enkelte ledning fra mine LED-spot til den sekundære fordeler.

Billede af en af mine LED-ledninger er vedhæftet. Ligeså er billede af udgangene fra fordeleren, som ledningen skal indsættes i.

Med andre ord: det lader til jeg mangler et “mellemled”/stik mellem min ledning og fordeleren.

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig?

Dbh Mads
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare tage fordeleren væk og montere de viste ledninger i stedet for.
Eller vise et billede af oversiden af fordeleren.

fase
Hej Fabrin

Her er for- og bagside af driver og fordeler.

Jeg skal tilkoble 5 spots med hver sin ledning. Derfor tænkte jeg, at fordeleren med 12 udgange var en god og nem løsning for mig, som ikke har forstand på el.

Men som sagt ved jeg ikke, hvordan jeg skal tilkoble ledningerne til fordeleren.

Dbh Mads
Så jeg forestiller mig, at jeg mangler noget i stil med disse (de sorte).

Jeg ved bare ikke hvilke, eller ​hvor de købes. 

Det ser ud til at fordeleren er beregnet til at bruges med de tilhørende forlængerledninger. Om stikkene kan købes løs, kan du måske få at vide hos fabrikanten/importøren. Har du prøvet 
Stik til LED​​​

fase
Ja, tror du har helt ret.

Måske er det lettest blot at købe en anden transformer. Jeg har dog svært ved at finde en, som er plug-and-play.

Jeg har også kigget på denne. Men her synes indgangene også at passe til et særligt stik - eller tager jeg fejl?

https://greendozer.com/trafo-elec-12vac-10-60w-m6-udt-41-5703102201645?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=RF_Shopping_Overskud_Alle_produkter&gad_source=1&gbraid=0AAAAAC7P1jkecdCXTtiF-BJK6NRdzSYic

Den gamle transformer er desværre udgået. Men billede er vedhæftet her.

Vil meget gerne finde en jeg bare kan sætte i stikkontakten, når jeg har tilsluttet ledningerne fra de 5 LED-spots.

Dbh Mads
Annonce
Måske er det synsbedrag, men den gamle omformer ser ud til at være sort og sveden ved 230 V tilgangen, - så ved den nye, så vær opmærksom på ikke have løse og uisolerede kobbertråde udenfor skrueterminaler.
Synes den gamle montering ser sjusket ud  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis