Silikonefuge ovenpå mørtelfuge?

Hej med jer.

Jeg har været i gang med at sætte en brusevæg op grundet at en vaskemaskine skal stå nær bruseområdet. I manualen stod, at man skulle fuge langs kanten, og det giver jo mening for at gøre den tæt. Men.. jeg har aldrig før prøvet at fuge og har ingen erfaring! Det her var min første fuge, og er lidt bange for, at jeg har gjort det helt forkert   For som det kan ses er glasvæggen lige ovenpå en mørtelfuge i gulvet. Det skyldes, at glasvæggen jo er monteret på væggen, fastskruet i en fuge. Silikonefugen på væggen sidder på selve fliserne da mørtelfugerne her er meget smalle.

Men.. er kommet til at se i beskrivelsen af silikonen jeg har brugt, at den ikke kan hæfte på f.eks. beton. Gælder det også fugen i gulvet?? Har jeg gjort det helt forkert, altså ved at glasset på en måde står direkte på gulvet (udover at sidde fast i væggen og forhængsstangen) og at jeg har brugt silikonefugen ovenpå mørtelfugen?

Det er denne her silikone, jeg har brugt.

På forhånd mange tak   

Mvh en fuge-nybegynder
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har du jo fuget det, viser det sig så at ​fugen går løs må du finde et mere velegnet produkt.

Men der sker jo ikke noget hvis fugen ikke er helt tæt...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 16-10-2024 14:07:19

Nu har du jo fuget det, viser det sig så at fugen går løs må du finde et mere velegnet produkt.

Men der sker jo ikke noget hvis fugen ikke er helt tæt...

Tak for rådet 😊 Det vil jeg gøre. Indtil videre holder det fint, har lige testet det.😃

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis