Lægning af fliser med brosten kanter, hvordan?

Jeg vil gerne lægge et terasse areal i rådhysbelægning. Altså kvadrater af alm plan beton flise (2x2 i str 50x50) med en kant rundt om med brosten. Hvordan starter man bedst? At lægge kanten op mod huset i brosten, og der efter kvadrater med brostenene imellem, som jeg kommer frem?
Eller lægger man flere kvadrater og fylder ud mellem disse med brosten i mellem rummene?

Op mod soklen, hvad skal man vælge, betonfliser, eller brosten?

Tak for input 😇

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du lægger 50*50 først , i alle fælter med brosten lægger du et brædt på 10 cm som afstand , så får du lige linier og kan nemt lægge lopperne pænt efterfølgende
Hvis din sokkel ikke er pudset 100% ret, kan jeg se en fordel i at lægge brosten op mod den, da du så slipper for en masse skærearbejde.
Men ellers er det vel mest et æstetisk spørgsmål, og hvordan det i øvrigt går op med andre hjørner eller forhindringer.

Du kan også overveje at lave det med felter af 3x3 fliser á 30x30 cm. Det giver selvfølgelig et lidt andet udtryk, men 30x30 fliser er bare så meget lettere at håndtere, da de kun vejer 1/3 af 50x50. Så hvis ​du ikke har løfteudstyr, vil din ryg være glad for det!
Tænker min sokkel er ret ren og ret, huset er fra 2001.

Go pointe med vægten på fliserne, men tænker at udtrykket på de større fliser er så meget federe / klassiske at det må.bæive dem.... må bare have fundet / lavet noget løfte grej... bør kunne opbygget på basis af en sækkevogn.....

Gode ideer, erfaringer, links og billeder på fliseløftegrej, modtages med tak 🇩🇰🇩🇰

MVH Njord
en flisevogn kan lejes for et par hundrede kr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis