installere/ tilslutte overvågningskamera

DET ER NOK IKKE DEN RIGTIGE KATEGORI, MEN .....
Jeg skal installere et overvågningskamera udenfor. Det skal kobles på mit internet så jeg kan styre det på min telefon. Mit problem er at det kun kan køre på 2.4GHz. Hvordan får jeg det koblet på. Når jeg prøver fortæller appen mig at jeg skal bruge 2.4GHz, men at den er sat til 5GHz. 
Spørgsmål: Er det min mobil eller min router, som skal "indstilles", til at køre 2.4GHz. Hvordan kan jeg komme til at vælge om det skal være 2.4GHz eller 5GHz. Kan man "slukke" for 5GHz på routeren, mens man får koblet kameraet på ?
Jeg har appen, (Nedis smart ) install. på mobilen. ZYXEL router og Samsung Galaxy S24+.

Lene
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart er der nok routeren der skal køre 2.4GHz i første omgang.
Det letteste er nok at lave forskellige netværk til 2 og 5, så fx lene_2 til og lene_5.
Ved du hvordan du gør det i routeren? Ellers skal du nok have fat i en manual/internet udbyderen.
Hvis du har adgang til indstillingerne kan du indsætte et billede af dem. Med kodeord overstreget. 
Tak for hurtigt svar... Jeg kan godt komme ind på indstillinger,  og der ser det ud som om at man kan "slukke" for enten 2.4GHz eller 5GHz.... er det det jeg skal prøve....

Lene
Prøv endelig det til at starte med - hvis ikke det er nok kan du bare tænde det igen
Det kan formentlig også skyldes, at din telefon kobler op på dit netværk, og den så kobler på 5 ghz og derfor ikke kan styre kameraet på 2,4 ghz. 
Så du må først finde ud af, om du i telefonen kan vælge mellem 2,4 og 5, eller om de kører sammen automatisk.
Så kan det være nødvendigt at adskille dem, så du er sikker på, at både telefon og kamera er på samme netværk.

Kurt B. Andersen
Kurta.... jeg tror det er det der er problemet, at når jeg er hjemme hopper min mobil på hjemme netværket, men hvad gør jeg helt præcist ved det...

Lene
Annonce
Du skal finde ud af, om dit wifi udsender 2,4 og 5 hver for sig eller samlet. Hvis du går ind i wifi indstillinger på din telefon, kan du se hvilket wifi du er på, samt om der er andre muligheder. Hvis du har begge muligheder plejer det at fremgå af wifi navnet, så du kan se, hvilket netværk er 2,4 og hvilket er 5. Så hvis du er på 5 så skift til 2,4.
Sendes de sammen ud, bliver du nok nødt til at skulle ind i din router og adskille dem, men det kommer så an på hvilket selskab du har internet fra, samt hvilken router du bruger, om det i det hele taget kan lade sig gøre. 

Kurt B. Andersen
OPDATERING.....
Jeg slukkede for 5G på routeren, koblede det på 2.4G netværket. Så nu virker det ... Tusind tak for hjælpen til alle.

Lene
Når du har fået det installeret, kan du sikkert tænde for 5 GHz igen. Det er meget normalt at under installeringen kommunikerer mobil og kamera direkte. Når adgangskode til net er tastet ind i kameraet, går kommunikation via router, og det behøves at køre på samme net.

Hvis man er tæt på routeren, får man bedre hastigheder på 5 GHz.
Tak, GodeVen.... har tændt igen.

Lene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis