Mørtel sag

Hej,

Jeg har et nybygget hus tilbage fra 2019 der har problemer med mørtel. Byggefirmaet er nu i gang med at udkradse mørtel på huset, men de vil ikke udkradse om lave facaden mod øst om, da den ikke er krakeleret nok.

Er det en løsning som de har ret i? Jeg ville mene at når de har vedkendt at mørtelen ikke er som den skal være på 80 % af huset, så skal de selvfølgelig også laves om på de sidste 20 %.

Er der nogen der ved noget om dette?
(Jeg har vedhæftet billeder af østfacaden som de ikke vil lave)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det konkret at mureren har velkendt?
Er det at mørtelen er dårlig, eller at det udførte arbejde er for dårligt?

Hvid det er mørtelen, så lyder det mest fair at de retter hele huset, hvis det derimod er kvaliteten af arbejdet der er dårligt, så behøver alt arbejdet jo ikke være dårligt og skulle udskiftes......

Hvordan er i nået frem til at fugerne ikke ser korrekte ud?

MVH Njord
Mange tak for dit svar.
På vores andre facader er fugerne krakeleret, og de har sagt, at hvis vores østfacader havde vendt mod syd, så var de også krakeleret. Jeg synes at den også har steder hvor den er begyndt at krakelere. Men dette vil de plet reparere. Giver det mening?

Jeg spørger fordi jeg ikke har viden på omkring, og frygter at om x antal år ser vores øst facade ud som de andre, og at vi så ikke længere er dækket af garanti.
Jeg ville presse på for at få det hele fuget, laver de plet rep. vil det være synligt, og det skal du ikke acceptere.

Det er jo samme dårlige fugemørtel de har brugt, og bliver der problemer på østsiden om eks 10 år hvem dækker så???

Vi prøver igen, i morgen --
Så det de har vedgået er reelt at det er en dårlig udført fugning, med dårlig mørtel.....

Har du haft kontakt til mørtelleverandøren? Hvad siger de?

Uanset så ville jeg presse på for at få det hele fuget om, evt med en delvis betaling....

MVH Njord
Tak for hjælpen, min frustration går på at jeg også mener at det skal laves om. De mener ikke at det er krakeleret nok, og at de prøver de har taget af den viser at den har den styrke som den skal have.
Hvad kan jeg gøre her fra? ​
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis