Vindspærre i loftet.

Jeg har i dag haft besøg af en bekendt og mens vi snakker så spørger han ind til mit byggeri med nyt loft i hobbyrum.

Jeg har isolering, dampspærre og så forskalling i den rækkefølge. Efterfulgt af Troldtekt snarest.

Han spørger så ind til om jeg har tænkt mig at montere diffusionsåben vindspærre. Mellem forskalling og Troldtekt.
Det havde han fået anbefalet tidligere.

Hvorfor det skulle være godt kunne han ikke svare på. 
Så nu spørger jeg her inde 🙂
Har det noget på sig at gøre det? Eller vil det i stedet kunne give problemer?
Det skulle efter sigende være i direkte kontakt med Troldtekt pladerne og forskalling.

Mvh. Frank Østergaard
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har i dit tilfælde ingen gavnlig virkning. 
Hvis man har noget gammelt loft som kan afgive støv så kan man sætte noget diffusions åben op lige over troldtek, da denne godt kan efterlade små sprækker ved fugtigheds / temperatur ændringer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja så giver det jo fint mening at sætte sådan noget vindspærre op for at stoppe snavs og snadder i at drysse ned.

Min tanke var umiddelbart at det ville kunne give bøvl med fugt mellem vindspærren og dampspærren, men det sker selvfølgelig ikke når det er diffusionsåben går jeg ud fra.

Mvh. Frank Østergaard
Korrekt , men da du har dampspærre lige over forskalling har du ingen snavs der kan drysse ned. 

Nej præcis. Så sparer jeg de penge. 
Men jeg forstår ikke hvorfor min bekendte blev anbefalet det. For det er stort set samme omgang han har lavet. 
Men skidt pyt. Så længe det ikke giver problemer med fugt hverken med eller uden vindspærren, så er det jo kun et økonomisk spørgsmål 🙂

Sjovt som der findes så mange måder at gøre tingene på. 

Mvh. Frank Østergaard
Eller også har din bekendt stillet spørgsmålet forkert, misforstået svaret, rådgiver har troet at det var noget andet der blev spurgt om eller også ved han / hun ikke en dyt om det. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis