Vis mig dit gulv

Hej, vi har egetræs planker i vores køkken. Vi har prøvet lidt af hvert mht. behandling. Man kan bare ikke få det lige så flot lyst som fyr / sæbebehandlet med hvidpigment. Der er stort slid, da der er stor trafik få steder. Det slider. Vi har været i Bauhaus, bare for at lure, de har noget Timberman gulv med en rigtig flot lys og hvidpigmenteret lakering. De vil bare ikke fortælle om, hvordan de har behandlet det / producent. Så spørgsmål til jer LDSere, og gerne med billede. Ege gulv der er helt lysnet, behandlet med lak + noget andet trylleri, hvad har I gjort. Producent, antal lag. Alternativt: en Geo lokation til et sted, hvor forskellige behandlinger er vist på forskellige gulvtyper. Troede egentlig Juncers var mere fremme i skoene hos deres forhandlere.... Bor Roskilde.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har lige bestilt nyt Junckers Egeplank. Vi var på besøg i deres showroom i Køge sur mer. Der var et pænt udvalg af forskelligt. ​Det er ​mest med henblik på nykøb men man kan jo altid spille lidt på violinen (:
Nu lever både Timberman og Junckers af at sælge nye gulve, så jeg kan godt forstå dem at de ikke har lyst til at give dig opskriften.
Eg tager ikke farve som fyr, så du får det aldrig til at ligne ludbehandlet fyr. Jeg ville prøve at bestille en farveprøve med olie fra Rubio monocoat.
Alternativt er det en gulvsliber du skal rådføre dig med.

Selvbygger med stort S. 
Sæbebehandlet træ er i min bog kun ok til møbler, til gulv er det simpelthen ikke slidstærkt nok.
Afslibning og 2x hvidpigmenteret + 1x klar olie ville være min opskrift.
Hvis det stadig ikke er lyst nok har man ikke valgt den rigtige træsort, ellers er man ude i noget kemisk afblegning med oxalsyre men det har jeg ikke erfaring med.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak til alle for indspark. Det er ikke noget jeg sådan lige vil eksperimenterer med, det der gulvlak med pigment er svine dyrt fra Junckers, men smart er det at man bare fortsætter indtil man har den lyse glød man ønsker og så smider man klar lak på. Tror jeg tager på besøg i Køge og ser deres showroom, når nu man er så heldig det ligger i nærheden.

Spurgte for år tilbage hos storke vinduer, hvad maler i mine vinduer med, for at efterbehandle med det samme, det var ikke nogen hemmelighed hvad de brugte. Vandbaseret GORI, industri version.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også